Fortsätt paddla, fortsätt paddla...

Börja blogga normalt igen var det ja. Det går verkligen superbra, märks va? Hehe.
Nej men jag har inte haft något direkt att skriva om och dessutom så har jag inte haft datorn på ett par dar nu, har varit iväg på en kort campingtripp i Skåne, närmare bestämt vid sjön Immeln.

Det var nämligen dags för den årliga paddlingturen för oss lantisar här ute i vår by. Alltså, flera familjer från byn där jag bor åker iväg och paddlar. Den vanliga destinationen brukar vara Halen men denna gången blev det alltså Immeln. Vissa var tydligen trötta på att alltid paddla vid Halen, vilket man kanske kan förstå.
Denna gången paddlade vi dubbelt så långt som vi brukar och detta var första gången som jag verkligen var tvungen att paddla hela tiden. Då jag och min bror är i åldern där vi växer snabbt som bubblan så är vi nu för stora för att sitta hela familjen i en kanot så det blev jag och pappa i en kanot och bror och mamma i en. Och pappa sa att han hade valt rätt unge att ha med sig i kanoten. Vilket han nog hade rätt i då vi kom fram först tillbaka (Segern är vår sjöng vi de sista 100 meterna...) medans mamma och bror helt plötsligt paddlade långt ute i kanten för att sedan krocka med oss. Som pappa sa - de paddlade sicksack. I övrigt om paddlingen så var det regnigt och blåsigt tills vi skulle paddla hemåt efter ett stopp på en ö (käkade och sådant där) så sken solen. Koftan och regnbyxorna man hade tagit på sig blev genast onödigt att ha på sig.
Idag så har jag en helt underbar träningsvärk och spändhet i axlarna. För att de redan var spända men nu är det mycket värre. Får hoppas på att det går över snart.
Och nu är det dags att dra iväg på en längre semester, 2 veckor. Det blir förmodligen västkusten. Det jag tycker är absolut viktigast är att jag är i Kalmar imorgon (som dock ligger på östkusten, hehe) och på hyfsat nära avstånd till Hällevik på min 15-årsdag, 6 augusti. Man kan ju inte bara missa en massa fotbollsmatcher. Vet redan att jag antagligen kommer missa matchen mot Syrianska eftersom jag är upptagen då. Kan ju inte missa hemmamatchen mot Malmö för allt i världen! Blir det verkligen kris får jag se den på datorn, buhuuuuuu.
Nu ska jag svara på lite meddelanden och... Göra mig iordning för 2 veckor till i husvagn. Jag är inte överlycklig direkt.

MAIF-GIF

4-1 Marcus Ekenberg
5-1 Anton Dahlström

Laguppställning:
Mattias Asper - Jesper Westerberg, Joachim Lantz, Patrik Rosengren, William Leandersson - Pavel Zavadil (Simon Nilsson), Tobias Grahn, Daniel Nilsson, Johan Svensson (Anton Dahlström) - Marcus Ekenberg, David Löfquist (Samuel Petrone)

Äntligen. En lättnad var denna matchen. Att få se det gamla Mjällbyspelet komma tillbaka och ett sjukhelsikes snyggt passningsarbete mellan David Löfquist och Marcus Ekenberg, helt otroligt! Att dessutom Anton Dahlström fick göra sitt första allsvenska mål i sitt tredje (?) inhopp är ju helt fantastiskt! Glädjen gick inte att ta miste på.

Har nästan bara jubelbilder från matchen men vad gör det?

Usch, det regnade denna matchen...

Men vad gör det när Mjällby gör mål? 1-0!

2-0!

Pavel gliiiiiider

Together we fly

3-1! Måste varit otroligt skönt för Ekenberg!

4-1!

Saaaam!

5-1 och väldigt glada miner!

Full fart på Sillastrybarna! Om det var något som Sillastrybarna och Gefles klack enades om denna match så var det åsikten om SvFF. Sillastrybarna skrek "SvFF" och Gefles klack replikerade tillbaka "Fotbollsmördare!"

VÅGEN!

"Å en gång till, å en gång till!"

Spela så här och vi tar Kalmar i nästa omgång också borta på Guldfågeln Arena!

HEJA MAIF!

Att vara uppe i 22 timmar tar på krafterna

Somnade kl 11 i förmiddags. Yes, var uppe hela natten och morgonen och kollade på Harry Potter filmer tillsammans med Evelina. Vid 11 på förmiddagen så somnade vi båda två och vid 5 tvingade mamma upp oss för att äta lite middag men sen så fick vi gärna sova igen. Det har jag dock inte gjort men jag är verkligen sjukt trött, det slet bra på kroppen att vara uppe i 22 timmar.
Igårkväll var det cowboyfest men för ett Mjällbyfan som jag så åkte man iväg till underbara Strandvallen mitt i allting och fick se Mjällby vinna med 5-1 mot Gefle! FY FABIAN VAD DET VAR UNDERBART! Mer om det någon annan gång.
Nu ska jag göra milkshakes tror jag och så borde jag lägga mig innan jag bara somnar rätt upp och ner.
"Många" besökare här igår och idag, sweet. Men jag skriver ju ändå inte som jag borde här, inte ofta eller någonting. Jaja, någon gång kanske jag börjar ordentligt igen.

Ciao.

Jag skänkar alla mina tankar till de drabbade i Norge.

Det värsta är att en väldigt nära person till mig bor i närheten där skottdramat var och jag är rädd för att han är en av de ungdomarna som var på lägret.
Jag är riktigt rädd.
När jag såg på nyheterna det som hade hänt så satt jag fast vid de norska nyheterna tills det helt enkelt slutade sända. Tänk om han helt plötsligt dyker upp där i skärmen eller om han aldrig någonsin dyker upp. Jag är så rädd för att han kan vara... Borta.
För personen betyder så grymt mycket för mig.

Dagens inköp

Tjolahopp. Varit inne i Karlshamn idag för ett kort besök på Östersjöfestivalen. Träffade Evelina, har inte fått tag på henne så var överlycklig, höhö. Nej men vi måste fixa skjuts till Strandvallen imorgon, åka in till Kristianstad och shoppa (gillar inte att säga/skriva shoppa av någon anledning...) och ha ett Harry Potter maraton för jag vill se den sista filmen igen på bio och får nog skynda mig med det! Hon vill nämligen se alla andra filmer först innan hon ser den och det kan man ju förstå. Har man inte sett alla andra, eller ja, iallafall de två/tre sista så fattar man antagligen ingenting.
Iallafall, här är dagens inköp... Rea i hela Karlshamn, höhö. Jag brukar inte intressera mig så värst för kläder och har verkligen noll koll på mode och sådant skit men jaja, här har ni lite kläder iallafall.
Klänning från BikBok, gav 49 kr för den, höhö.
Linne från BikBok, 99 kr

Munktröja från... Ja, såklart BikBok det också, 150 kr

Och så har jag en ny tv nu också! Bytte ut min 19 tum (hehehe) till en 36 tum, sweet! Och direkt börjar man lira lite Harry Potter... Nördstämpel i min panna.

Så... En deppig Evelina som ändå blev nöjd med inköpen och den nya tvn!

Jag? Slitet hår? Näääää, inte alls. (Yes, ryck på bilden)

Har andra nyheter som jag är glad över! Det har dock med fotboll och göra! Nördstämpel i pannan för det också ja. Tell you later maybe.

Malmö FF-HB Tórshavn

Som jag skrev för en vecka sen i inlägget om Harry Potter så åkte jag den dagen och kollade på fotboll nere i Malmö tillsammans med Johan, han som skjuter i samma skytteförening som jag.
En mycket trevlig kväll var det! Johan hämtade mig och så åkte vi till Bromölla för att ta tåget därifrån. Snäll som jag är (i vissa lägen) bjöd på tågresan, fick ju trots allt skjuts, biljett till matchen och ja, fick följa med överhuvudtaget. När ett gäng utlänningar (jag dömer ingen) verkade ha problem med biljettautomaten så gick vi in på ICA och köpte färdgods (ja, det innebär onyttiga saker) så länge. I kassan satt en mycket duktig fotbollsfotograf, Lena. Ni bör kolla in hennes blogg, hon tar jättebra bilder, hon tar också på Mjällby, haha! Vald till Mjällbys supporter (eller vad det nu heter precis, det kommer jag inte ihåg) 2010 om jag inte minns fel!
Vidare. Tåget ner till Malmö, var väl framme ca 1 h och 20 minuter innan matchen började så gick in i Triangels köpcentrum (inte färdigbyggt direkt) och kollade runt lite. Efter att jag hade försäkrat om att jag inte var på shoppinghumör, inte hittat Clas Ohlson och lite småskratt att det fanns en 3-butik som hette 3 Triangeln så satte vi kurs mot McDonalds. En cheeseburgare och en cola fick räcka för mig för denna gången. Aptiten är inte på topp när man mår som jag gör.

Sedan var det bara att vandra mot Swedbank Stadion. Efter lite diskuterande om det hette Swedbank Stadion eller Swedbank Arena kom vi fram till svaret när vi såg detta:
Har ni hört att en professor fick 100 000 kr (tror jag) för att komma på ett namn till det nya Gamla Ullevi? Vad kom han på - Nya Gamla Ullevi. Otroligt... Fantasifullt må jag säga.
Alltså, det heter Swedbank Stadion. En lååång kö till entrén fasade oss men nej, ingen fara, det gick faktiskt mycket snabbt. Ett par sittplatser nära plan fick vi, kunde se mycket bra men det var dålig fotoplats tyvärr. Fick bara dessa "bra" bilder, hmm, inget att skryta över direkt...
De två gånger som jag har varit på Swedbank Stadion så har jag inte kunnat låta bli att imponeras av all sång och allt snyggt tifo. Det är häftigt att vara där om man bara brukar vara på Strandvallen (som förövrigt är Sveriges vackraste arena). De senaste matcherna har jag också imponerats av Sillastrybarna på Mjällbys matcher men det här är på något helt annat sätt som jag blir imponerad på.
Matchen dominerades av Malmö, gångerna Tórshavn var inne i Malmös straffområde är lätträknade. Ändå blev det inte mer än 2-0, fler mål skulle absolut ha trillat in.
Efter matchen så gick vi med raska steg mot tågstationen och lyckas missa tåget med ca 2 minuter. Bra gjort. Istället för att vara nere på tågstationen och glo så gick vi till... Ja, inte så svårt att gissa, McDonalds. En cola igen, och ja, jag var riktigt colaberoende den dagen. Knappt något folk förutom en familj med en liten unge som sprang överallt bl a fram till oss också och försökte ta min cola och Johans muffins. Söt unge men ibland blev det lite jobbigt. Dunka-dunka musik spelades i högtalarna, höhö. Vidare till tågstationen igen, sätta sig på tåget för att sedan bli skjutsad hem.
På tåget hem var det mycket prat om skytte och jag säger då det - jag lärde mig mycket den kvällen. Vilket gjorde att jag de två senaste (om man inte räknar den idag) träningarna har skjutit 194 vilket är mycket bra med tanke på den svackan jag precis har varit i nu innan SSM var. Dagens träning gick riktigt dåligt, koncentrationen var långt borta. Jag lärde mig mycket om koncentration. Ni förstår, ofta när jag skjuter så är tankarna på helt andra håll, nästan aldrig riktigt på skyttet. Jag lärde mig den kvällen att jag skulle tänka att varje gång jag sköt så skulle jag tänka "Det här kändes som en 10:a" (sen får jag också se till att sikta rätt såklart). Att lära sig "hur var det nu jag sköt en 10:a?". Mycket viktigt att lära sig.

En mycket trevlig kväll som sagt. Det kändes bra att bara få åka iväg någonstans, kolla på en fotbollsmatch och bara snacka med någon om helt olika saker. Inte saker som gör en ledsen, inte saker som gör en glad utan bara helt... Vanliga saker. Bara snacka ni vet. Svårt och förklara men det kändes riktigt skönt och bra. Det var något jag behövde.

Att människor kan rädda en på olika sätt är ibland helt fantastiskt. Tex det här, att bara få chansen att åka iväg någonstans med någon, kändes bra. Sedan sov jag över hos Evelina för några dagar sen, vi snackade en massa och somnade på det mest lustiga sätt. Dagen efter gick vi en stund i Hällevik och satt på Strandvallen och bara tittade ut över den vackra utsikten vi hade. Dessutom så... Har jag fått tag i en viktig person. En person som faktiskt kan avgöra min framtid på ett sätt. Eller göra så att jag får tag på den som kan ändra den. Den som jag förlorade kontakten med på ett hemskt sätt, genom en religion.
Det finns änglar här i världen♥

Funderar även på att börja blogga normalt igen. Jag saknar det faktiskt, det känns som om det är något som saknas. Eller ja, svårt att förklara. Samtidigt är det skönt att inte känna att man behöver skriva varje dag och helst flera inlägg. Men nu när vi snart ska på semester finns det säkert något att skriva om. Och så kommer nog årskurs 9 kanske bli ganska intressant. Men tyvärr så tror jag att det kommer bli en jobbig årskurs för mig. Inte för pluggandets skull, det har jag aldrig haft större problem med, men för väljandets skull. Jag har INGEN ANING vad jag vill bli, inte den blekaste. Jag kommer ha stora problem med att välja gymnasium, det vet jag redan nu. Suck... Jag får hoppas på att jag kan få hjälp iallafall. Jag vet att SYO'n är hjälpsam och jag kanske till och med kan ta kontakt med kuratorn igen? Fast för en annan anledning denna gången då såklart.

Jag får helt enkelt ta allt i min egen lilla takt.
Sov gott hörrni.

Förresten! Glömde nästan en superviktig sak! På matchen i Malmö två rader och några platser ifrån mig så satt en kändis... En mycket speciell en som betydde mycket för mig och Sverige tidigare i år. Kan ni gissa?
Här har ni honom, en av mina favorithandbollsspelare!
DALIBOR DODER, DADO!♣

Harry Potter feber

Harry Potter har varit en del av min uppväxt. Jag vet att jag kommer gråta när jag ser filmen, inte bara för att det är slutet utan även för alla de som kommer att dö. Eftersom jag har läst boken så vet jag ju vilka som dör och jag kan säga att de personerna betyder faktiskt mycket för mig, en är faktiskt en av mina favoritkaraktärer. Jag gråter bara jag ser trailern faktiskt, det är så vackert på något sätt. Och ändå så... Jag vet inte hur man ska förklara det. Jag älskar Harry Potter helt enkelt.

Jag är riktigt Harry Potter galen, det är en sak som är säkert. Ville verkligen se den sista filmen på premiärdagen och tiden som var inatt kl 00.01 men biljetterna var tyvärr slut.
Hade bokat biljetter till idag kl 14.45 istället men fick ett sms av Johan för ett tag sedan, han undrade om jag ville åka ner till Malmö ikväll och kolla på fotboll då hans kompis inte fick ledigt från jobbet. Kval till Champions League, nej, då kan till och med faktiskt jag vänta med att se på Harry Potter tills imorgon istället. Ska ta med kameran till matchen ikväll, får se hur bra plats för att fota jag får bara.

Just nu är jag inne i en riktig Harry Potter fas. På 2 dygn så såg jag Harry Potter och Dödsrelikerna del 1 3 gånger. Och nästan alla andra Harry Potter filmer har jag sett de senaste 2 veckorna också för den delen. Och jag tröttnar inte för så galen i Harry Potter är jag. Har suttit och laddat ner en massa appar till mobilen om Harry Potter också för den delen, vilket mest har resulterat i nya bakgrundsbilder till telefonen, kolla bara exemplen här under.
Märks vilka som är mina favoritkaraktärer; Ron, Fred och George Weasley, hur kan man inte älska dem!?
Brilliant
Wicked
You see... I'm holy. Holey, Fred, geddit?
Of all ear-related jokes you choose "I'm holy", that's pathetic.

Love them.

Jag och min Harry Potter själ ska kolla på olika klipp om Harry Potter på youtube nu, brilliant.

MAIF-BKH

Mjällby AIF-BK Häcken
1-2 (0-1)

Laguppställning:
Mattias Asper - Jesper Westerberg, Patrik Rosengren, Robin Cederberg, William Leandersson - Daniel Nicklasson, Daniel Nilsson, Tobias Grahn, Pavel Zavadil - David Löfquist, Marcus Ekenberg

Tricksare på uppvärmningen.

Två ynglingar, Robin Strömberg och Anton Dahlström. Ström ström.

Glada miner efter att Häcken hade gjort självmål...

... Som tyvärr ändrades till sura miner när domaren missar en helt självklar straff till Mjällby när Adam Berner dras omkull i straffområdet i den 87:de minuten. Kort därefter så gör Häcken ett mål vilket innebar en snöplig förlust för Mjällby med 1-2.
Domaren var inte alls bra, gjorde mycket felbedömningar, vill inte se honom till Strandvallen igen.

It's not you and not me... It's them

Förlåt om jag inte hört av mig. Men mitt hjärta är riktigt krossat. Har bara gråtit och gråtit hela dagen och natten, har till och med gråtit så att jag har spytt. Tårarna bara fortsätter att rinna, de går inte att stoppa. För att få ett litet uppehåll på dem får jag distraheras av en film eller något, annars rinner dem bara. Har nog sett 3 filmer idag plus många serier och så fort de har tagit slut så börjar tårarna rinna igen. Det är löjligt men mitt hjärta är faktiskt krossat.

Det dumma är att det inte är han eller jag, vi älskar varandra. Det är några som försöker förstöra för oss. De ger mer och mer problem. Vi har klarat igenom många men det här är riktigt allvarligt. Det är något som inte stämmer och jag måste få veta sanningen. Jag är rädd att han har blivit tvingad att säga något som han inte vill... Jag är riktigt rädd.
Jag brukar respektera andra religioner men detta är sjukt. Hur kan man bara göra så!?
Jag kan inte berätta mer än så här. Men ni ska veta det att jag mår inte bra. Jag kan inte finna ord.

Därför har jag inte bloggat idag och kanske kommer jag inte göra det imorgon heller... Det finns ju ändå inget roligt att uppdatera om. Jag bara gråter ju...

När Killebom är i stan på onsdag, då kanske jag uppdaterar något för om det blir som förra året kommer det bli grymt kul! Dock är jag deprimerad nu och vet inte om det kommer vara så... Mina vänner får rädda mig från att börja gråta mitt bland allt folk nere vid tivolit...
Jag kommer att kämpa för dig, för jag älskar dig♥

När det inte går bra för Mjällby...

... Kan man ju alltid ta och kolla på serien Åshöjdens BK, för dem går det ju oftast bra iallafall.
Nej, jag ska inte säga så. Mjällby har ju 2 kanonsäsonger bakom sig, det kan ju inte alltid gå superbra! Som man har hört - man blev nog lite bortskämd med hur bra det gick för Mjällby förra säsongen.
Måste verkligen läsa böckerna om Åshöjdens BK någon dag, där går det ju fram ända tills kvalet till Allsvenskan... Som de tyvärr förlorar. MÅSTE LÄSA!

MAIF <3

Jag kan ta all skit, jag kan ta all smärta, men jag har Mjällby AIF i mitt hjärta.
Jag kan sakna styrka, jag kan sakna mod, men jag har Mjällby AIF i mitt blod.
Jag kan förlora ett öga, jag kan förlora en hand, men Mjällby AIF kommer alltid i första hand.

Aldrig, aldrig, aldrig ska jag sluta heja på mitt lag! Alltid Mjällby AIF, i med och motgång!♥

SSM 2011

Priserna jag fick på SSM 2011 igår. Guldmedalj och blommor för att jag vann fältet i stöd och vasen (passade ju perfekt när man fick blommor) för att jag vann min klass KF15!

Måste bara slänga in ett grattis till två andra i min skytteförening, till Johan som tog 2 stycken guld, 1 på bana med rem och 1 på bana i ställning och till Camilla som tog 1 brons på bana med rem! GRATTIS TILL ER!

En artikel som gör mig glad och en artikel som inte gör mig alls glad

KOLLA! Först och främst så har vi artikeln om Mjällbys blytunga förlust, tyvärr.
Men sen, kolla vem som är under den artikeln!
Minsann, det är jag!

Skyttejackan och geväret är ju inte dock den enda utrustningen jag använder direkt, höhö...

Kan inte läsa artikeln för man måste vara inloggad på BLT/Sydöstran sporten, men är inte medlem men det kommer kanske i tidningen imorgon, vem vet?
Hahahahaha... Jag skrattar ännu men vet inte riktigt varför.

6-0 till de gulsvarta

Men idag spelade Mjällby i röda kläder...

Jag skrev att jag inte orkade skriva om matcherna längre. Den här matchen vet jag inte ens om jag vill skriva om.
Men ändå, en av Mjällbys bästa spelare är målvakten Mattias Asper! Det är försvaret... Tyvärr måste jag skriva detta... Patrik 'Bagarn' Rosengren är för gammal. Det konstiga är att i början av säsongen så var han Mjällbys bästa spelare, hur kan det ha vänt så förbannat snabbt!? Vår 40:åriga Bagarn...
Starkt imponerad av Sillastrybarna! Under hela matchen så hördes de ofta mer än Häckens klack! IMPONERAD, ÄKTA SUPPORTRAR!

Dagens citat

"Det enda problemet är... Att jag inte kommer ihåg vad jag har glömt." - Neville Longbottom i Harry Potter Och De Vises Sten när han får sin minnesallt som visar att han har glömt något.
Nu har han växt till sig lite, ganska stor skillnad sen de första filmerna. Och då är denna bilden bara från den 4:e filmen, nu är det ju dags för del 2 av den 7:de, den allra SISTA Harry Potter filmen!

Jag tippar...

Jag tippar att matchen mellan BK Häcken-Mjällby AIF slutar 0-2 och att David Löfquist och Robin Strömberg gör målen.
Vad tippar du?

Robin Strömberg spelar från start idag! Men Adam Berner är inte med överhuvudtaget, varför tro?

Guldmedaljör och just nu... Ett krossat hjärta

Kom hem med ett stort leende och ett underbart humör efter skyttetävlingen idag!

Guldmedaljör i fält med stöd! Är faktiskt stolt över mig själv! Och 193 på bana, det kanske inte räcker så långt men det var det bästa jag haft på länge!
Trodde det här humöret skulle hålla i sig hela kvällen också men nej... Hjärtat mitt blev krossat. Vi får hoppas på en förbättring, inte alls omöjligt, bara väldigt svårt just nu.

• Jag tror att jag ska ta en bloggpaus. Just nu så mår jag inte riktigt bra och orkar inte skriva något, inte ens om fotbollen. Jag kommer inte sluta blogga, kommer antagligen skriva något litet inlägg per dag iallafall. Men jag vet inte hur det blir med de två senaste fotbollsmatcherna, sen är det ju en match imorgon också. Vi får se hur jag gör.

Ska visa guldmedaljen och sånt också haha! Nej skojar, det är inte så mycket att se. Men ändå.

Förresten, blev intervjuad och fotad av tidningen idag! Inte första gången jag blir fotad av tidningen med första gången intervjuad faktiskt! Så får se om det kommer in i tidningen på måndag eller något då, höhö...

Jaja, Evelina kommer kanske hit sen och tröstar mig, det behöver jag! Underbar vän♥

Fjolliga bilder från idag

Tjeeeena!

Här kommer lite bilder på mig själv minsann... På bushumör.
Hohoho, här var det muskler ja! Förresten, det där är inte min navel, det är något snöre på mina byxor.

Detta är min brors favoritbild från idag... Jag har ingen aning om varför men visst ser jag lite småcool ut? Höhö.

Efter lite slit blir det nu tv och slapp

Steg upp kl 9 imorse för att se sommarlovsmorgon. Tidigaste jag har stigit upp på sommarlovet, om man inte räknar med skyttetävlingar, inte för att jag minns om det har varit någon... Det har det nog inte förresten, skippade den som var dagen efter skolavslutningen ju. Jaja, skitsamma, massa svammel jag håller på med.
Har varit ute i trädgården tillsammans med bror och mamma och jobbat lite. Trädgårdsjobb är absolut inget för mig. Om jag ska vara ärlig så är jag riktigt lat och tycker det är grymt jobbigt. Nej, då dammsugar jag hellre.
Nu är det lite tv som gäller och slappa. Skönt.

Hjärnan får dock inte slappna av, den är på högvarv i funderingar. Planering inför... Antagligen nästa vecka och vem vet, kanske livet ut.

Killebom nästa vecka med ju som ni säkert har fattat nu... Sweet!

Har också lite bilder från idag med när jag posar i poolen och i "luften", ni måste se haha!
Jaja, ska kolla på Simpsons, och måste verkligen skriva om fotbollen idag, innan nästa match som är på söndag och imorgon är jag iväg hela dagen.

Lite ordvitsar

Min elektriska ål har fått wattkoppor.

Varför får inte jag äta grus när fotbollslaget Åtvidaberg?

Varför får inte min katt ligga när Ellos katalog?

Vallokalen var fullspäckad.

När de skulle baka pannkakor i fängelset använde de en fånge som smet.

Jag äter inte klockor... Men jag dricker gärna ur!

Det är inte lätt att spela Center i Marabous korplag.

Livet är som en tärning, det bästa man kan få är 6.

Fågelskådaren höll truten.

Tandläkaren höll käften.

Lapplisan hade parkingsons sjukdom.