Fortsätt paddla, fortsätt paddla...

Börja blogga normalt igen var det ja. Det går verkligen superbra, märks va? Hehe.
Nej men jag har inte haft något direkt att skriva om och dessutom så har jag inte haft datorn på ett par dar nu, har varit iväg på en kort campingtripp i Skåne, närmare bestämt vid sjön Immeln.

Det var nämligen dags för den årliga paddlingturen för oss lantisar här ute i vår by. Alltså, flera familjer från byn där jag bor åker iväg och paddlar. Den vanliga destinationen brukar vara Halen men denna gången blev det alltså Immeln. Vissa var tydligen trötta på att alltid paddla vid Halen, vilket man kanske kan förstå.
Denna gången paddlade vi dubbelt så långt som vi brukar och detta var första gången som jag verkligen var tvungen att paddla hela tiden. Då jag och min bror är i åldern där vi växer snabbt som bubblan så är vi nu för stora för att sitta hela familjen i en kanot så det blev jag och pappa i en kanot och bror och mamma i en. Och pappa sa att han hade valt rätt unge att ha med sig i kanoten. Vilket han nog hade rätt i då vi kom fram först tillbaka (Segern är vår sjöng vi de sista 100 meterna...) medans mamma och bror helt plötsligt paddlade långt ute i kanten för att sedan krocka med oss. Som pappa sa - de paddlade sicksack. I övrigt om paddlingen så var det regnigt och blåsigt tills vi skulle paddla hemåt efter ett stopp på en ö (käkade och sådant där) så sken solen. Koftan och regnbyxorna man hade tagit på sig blev genast onödigt att ha på sig.
Idag så har jag en helt underbar träningsvärk och spändhet i axlarna. För att de redan var spända men nu är det mycket värre. Får hoppas på att det går över snart.
Och nu är det dags att dra iväg på en längre semester, 2 veckor. Det blir förmodligen västkusten. Det jag tycker är absolut viktigast är att jag är i Kalmar imorgon (som dock ligger på östkusten, hehe) och på hyfsat nära avstånd till Hällevik på min 15-årsdag, 6 augusti. Man kan ju inte bara missa en massa fotbollsmatcher. Vet redan att jag antagligen kommer missa matchen mot Syrianska eftersom jag är upptagen då. Kan ju inte missa hemmamatchen mot Malmö för allt i världen! Blir det verkligen kris får jag se den på datorn, buhuuuuuu.
Nu ska jag svara på lite meddelanden och... Göra mig iordning för 2 veckor till i husvagn. Jag är inte överlycklig direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0