Omval

Gjorde mitt omval till gymnasiet idag. Från att ha natur på skyttegymnasiet som förstahandsval och natur på Furulund som andrahandsval så blev det så här:

1. Natur - Furulundsskolan
2. Teknik - Furulundsskolan
3. Natur - Väggaskolan
4. Natur - Aleholmsskolan (skyttegymnasiet)

Så blir det. Men mest aktuellt är Furulundsskolan, skolan inne i Sölvesborg. Sen det där med programval... Jag vill ju bli läkare och då är enda alternativet natur och om jag ändrar mig på vägen så har jag det bästa programmet när man ska välja sen egentligen. Men innerst inne... Så ligger intresset mest hos teknikprogrammet tror jag. Jag är intresserad av informations- och medieteknik inriktningen, att få utveckla websidor och lära mig mer om sådant. Jag vet inte!!!!!

Sen när man går i årskurs 2 så får man väl välja lite egna kurser va? Som kan vara helt utanför programmet? Iallafall - där ser jag en möjlighet. Om jag går natur och känner att det blir riktigt mycket natur saker så kan jag välja någon kurs som... Hur ska man förklara det... Är en slags avslappning. Vet ju att Väggaskolan erbjuder riktigt många olika kurser men vet inte vad Furulund har... Ska försöka kolla upp det ifall det går! 

Övrigt.

Veckans schema ser väl ut så här ungefär:

Tisdag:
Nationellt prov i matte, C-delen (Måste ha MVG!)
Onsdag: Cykla ca 12,5 km och sedan paddla med klassen (kommer vara död efteråt...). Sedan blir det tåg till Varberg för att möta upp älsklingen! Sedan tar vi färjan över till Grenå och blir upplockade av hans mamma vid midnatt!
Torsdag: Vara med älskling. Fotbollsmatch på kvällen, Mjällby-Göteborg. Hoppas jag kan streama matchen!
Fredag: Vara med älskling
Lördag: Upp tidigt och åka tåg till Grenå. Åka hem från Danmark vid ungefär 14 tiden. Sorgligt.............
Söndag: Hmmm... Gråta? *överkänslig*

Ser bra ut! Önskar varje vecka kunde se ut så här (minus cykling, paddling, hemresa och gråt!)

Ska kolla vidare på tvn nu eller göra något annat, jag vet inte riktigt... 

Ciao.

Lite fjollbilder från min sida! Jag är helt hyper idag, har varit ända sen igårkväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0