Dålig dag

Känns som en dålig dag idag...

Har lite rethosta, ansiktet ser fruktansvärt ut, utslagen på armen vägrar gå väck... Som plus på allt detta så gick nationella provet i matte, del C, riktigt dåligt kändes det som. Alla MVG-frågor... Satt hela tiden (11 frågor, 100 minuter) men lyckades inte lösa alla. Fick också reda på mitt betyg i engelska nationella (kom inte ihåg om det bara var hörförståelse eller läs- och hörförståelse) och fick "bara" VG+. Visst alltså, VG+ är ett bra betyg. Men jag vill verkligen ha bara MVG i engelska och blir besviken när jag får andra betyg. Får förhoppningsvis behålla mitt MVG i engelska iallafall, ett nationellt prov ska väl inte sabba allt? 

Positivt idag i skolan. Skrev alla Europas länder utan att kolla i kartboken! Känns skönt att man har ordentlig koll på det. Kan nog nästan alla huvudstäder också, finns säkert 3 stycken jag inte kan eller något. 

Idag ska det packas.

Packas inför imorgon-lördag. Ska väl inte direkt packa något speciellt, kläder såklart, gameboy (nörd...), datorn tar jag väl imorgon och toagrejer, ja, vanliga grejer. Färjbiljetterna är fixade och danska pengar, nice nice!

Imorgon blir det cykling och paddling med klassen. Med tanke på den dåliga kondition jag har kommer jag vara helt död efteråt. 12,5 km cykling och sedan paddling då... Har hört att det iallafall är mest raksträcka och nedförsbacke på cykelvägen dit (ska ju inte cykla tillbaka, pappa hämtar mig!), lite lättande! Tåg, tågbuss och färja direkt efter det, undrar om jag kommer somna på vägen... Bara jag inte somnar på tåget eller tågbussen! Kanske färjan! 

Aja, nu ska jag snart på skytte iallafall. Sedan hem och packa. 

Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0