Vamos dançar kuduro!

Spännande dag må jag säga.

Förkyld som in i bomben hindrade inte mig från ett studiebesök.

Så ja, ett studiebesök på Aleholmsskolan i Sävsjö stod på schemat idag. Skyttegymnasiet. 

Frågan är; vill jag elitsatsa på skyttet? Är det något jag orkar med? Vill jag bo 17 mil hemifrån?

Jag skickar min gymnasieansökan dit imorgon iallafall och visar det sig att det känns fel (tex när jag har varit på Furulund, skolan närmst mig, på studiebesök) så gör jag ett omval när den perioden är i april/maj. 

Iallafall, en av skyttetränarna visade mig och mina föräldrar runt i hela Sävsjö faktiskt. Vi började med skolan, en mycket liten skola på ca 300 elever bara! Mindre än min skola och den är liten... Jaja, jag gillar det! Mysig, ren och fin, tyckte verkligen om skolan! Träffade en av naturlärarna så fick vara inne i ett av klassrummen, väldig skillnad mot de i min skola! Ja, hela skolan var skillnad, inget klotter någonstans, inte nersmutsad av en massa skit och grejer! 

Vad som kan verka som en löjlig liten detalj men något jag reagerade på var när jag skulle på toaletten, jag hittade nämligen inte strömbrytaren och sa det till mamma. En tjej som gick förbi hörde detta och sa till mig och visade mig direkt vart den fanns. Jag menar, hur ofta händer det egentligen bara så där på en skola? Nej, jag själv har aldrig sett det iallafall. Trevliga elever verkar det finnas där!

Efter skolan åkte vi till elevhemmet där alla skyttarna bor. Jättefint var det där, egna rum har man och så bor man max 7 stycken på varje våning och man har 4 toaletter, 3 duschar, ett kök och ett uppehållsrum tillsammans. Jättefina och ljusa rum med säng, skrivbord, stol och garderob. 

En tur runt Sävsjö efter det, fick se alla sporthallar och det finns minst sagt många för att vara ett sådant litet samhälle! 

Och efter det, såklart, så fick jag se skyttehallen! Eller ja, skyttehallarna rättare sagt, var två stycken. Och de var stooooora. Kanske jag tränar där i framtiden... Vem vet. Inte jag iallafall.

En mycket bra dag iallafall!

Åt sedan på Grand Samarkand i Växjö tillsammans med föräldrarna och mormor och morfar.

Nu ikväll kollar jag på Dallas och såg nyss min skönhet sova. Tyvärr försvann min internetanslutning för ett tag så samtalet avbröts och jag tänker inte ringa upp igen i och med att han sover, det vore elakt. Låter ängeln sussa så sött istället.

Imorgon är det dags att återgå till skolan, har inte varit där sen onsdag förmiddag ju, jisses. Känner att jag kommer ha mycket att ta igen...

Ciao.

Danza Kuduro - Don Omar






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0