Let's go 'cause I'm feeling wild

Mietek Grocher.

En man som nog berörde allas hjärtan i 9:an på Bokelundsskolan idag. 

En så hemsk berättelse, man vill bara brista ut i gråt... Jag grät knappt, rann ner någon tår i slutet när han själv började gråta en av de många gånger han gjorde det. Det var när han tittade ut över oss och sa åt oss att kolla hur tyst och stilla vi satt. Och tro mig, jag har aldrig sett alla nior sitta så blixstille och knäpptysta som de gjorde. 

Berättelsen om en tonårig jude från huvudstaden Warszawa i Polen som överlevde förintelsen efter att ha varit i 9 olika koncentrationsläger och flera hemska vandringar... Hur han förlorade hela sin familj under förintelsen, hur han flydde från en gaskammare. Men det som berörde mig mest, som fick mig att må riktigt illa och vilja kräkas var när han berättade hur tyskarna gjorde med spädbarn. Slängde dem i sopsäckar och slängde ut dem på gatan, tog tag dem i benen och slet itu dem mitt framför mamman. Och med ofödda barn stack de bajonetten genom magen på den gravida mamman. Så sjukt förfärligt och hemskt. Hur kan en person göra så!? Och ens leva med det!?

Mietek Grochers bok köptes igår av mamma och pappa, en liten hälsning till mig och min bror står där och så står det "Kram Mietek Grocher". Han nämde flera gånger att han alltid skrev "Kram" och inte "Med vänliga hälsningar" som författare brukar skriva. Han är speciell.

Förstår inte hur han ens orkar att berätta om allting...

Vidare.

Fast var knappt något mer att nämna. Var jättetrött idag faktiskt, typiskt med...

Nu är det Cash Cash som spelas i högtalarna, ska snart ta mig en dusch och sen kolla på... Ja, ni kan ju gissa.

Ger en ledtråd... Det är sallad baklänges.

Men men, nu ska jag skiljas ifrån detta inlägget.

Ciao.

Breakout - Cash Cash


Mietek Grocher



Bild från google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0