I used to have a dream gonna fly like a bird, where I traveled way beyond of my own little world

Dramatisk söndag.

Den började kl 5.50, efter ca 1½ timmes sömn, gråtandes och nästan skrikande. Smärta. Magsmärtor. Det kändes som om någon drog mig i magen, drog så hårt så att jag skulle slitas sönder. Jag försökte lägga mig i någon ställning som inte gjorde ont så jag kunde somna igen. Det fungerade inte. Gick ner och tog en värktablett, fungerade inte. På något sätt och i en hopkrupen ställning lyckades jag nog sova i en halvtimme men smärtorna väckte mig igen.

Efter att ha legat vagen, bitit i kudden för att inte skrika så kom föräldrarna upp för att väcka mig då vi skulle ut och gå med en annan familj denna dag. Jag hade så ont, funderingar på att åka till sjukhuset fanns där. Tog en värktablett till och väntade ett tag, åt en macka och rörde lite på mig.

Och efter ett tag lugnade det ner sig och när vi var ute och gick försvann det faktiskt. Nu ikväll är det dock tillbaka lite men inte så att jag gråter eller skriker. Har tagit ytterligare en värktablett ikväll utifall att det skulle komma tillbaka. Kanske tar en på morgonen imorgon också. Ska inte överdosera såklart.

Under gångturen lyckades jag också dricka tändvätska. Ja ni, man kan ju undra hur det gick till. Simpelt, när vi grillade så hade pappa råkat skvätta lite tändvätska i muggen som jag senare drack varm choklad ur. 

Lyckat värre.

Där tar nog det dramatiska slut iallafall. 

Tusenpoängaren skulle skjutas senare. En hemmabanetävling som går ut på att försöka skjuta så högt som möjligt på 100 skott, vilket alltså är 1000 poäng. 

Det gick väldigt dåligt för mig i stående så jag beslöt mig för att skjuta den sittande istället. Och herregud, jag har då aldrig skjutit bättre sittande i hela mitt liv och jag är inte ens en aktiv sittande skytt längre. För ett par år sedan så sköt jag tusenpoängaren sittande, två år i rad, resultaten blev 986 och 993.

Idag blev resultatet 999. Helt jäkla fantastiskt.

Fråga mig inte hur bara...

Just nu kollar på jag italiensk proffsfotboll. Inte vad jag brukar kolla på men jag har en speciell anledning - Moestafa "Musse" El Kabir! Han hoppade nyss in på planen för sitt lag Cagliari mot Milan. Så nu ska jag faktiskt återgå till det, Musse VS Zlatan.

Hah.

Förresten, imorgon är det dags för en spännande sak. Studiebesök på den kanske framtida skolan, Aleholmsskolan uppe i Sävsjö, skyttegymnasiet. 

Ciao.

Open Door - BWO



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0