Denmark; Austria; France and UK. In Germany; Ireland; USA. We want you to stand up, We want you to scream

Söndag, och denna söndag måste jag plugga.

Det är ju inte så där roligt men samtidigt, söndagar brukar ju vara tråkiga så spelar väl knappt någon roll. 

Är mitt i ett superviktigt val för mig. Det gäller inte bara val av rätt gymnasium och linje... Det gäller för mig att välja mellan att utvecklas i skyttet eller den enormt stora kärleken till fotbollen och Mjällby AIF. Och min skytteförening såklart, människorna där... Väljer jag skyttegymnasiet uppe i Sävsjö så kan jag inte kolla på fotbollsmatcher, inte träna med min skytteförening, ingenting... Men jag vill samtidigt utveckla mitt skytte och få en gemenskap med skyttarna där uppe. Jag vill kort och gott sagt ha en förändring!

Vad ska man välja?

Det är ett svårt och jobbigt val som kommer svida hur jag än väljer antagligen. 

Fysik står att plugga på schemat förresten. Har svårt att förstå fysik ibland... Förstår kanske inte mig själv då med att välja NA som program på gymnasiet. Men vill ju ha en bred utbildning och dessutom är ju fysik obligatoriskt för alla program. Men här är det ju extra om man väljer inriktningen natur i 2:an vilket jag antagligen kommer göra då jag vill bli barnläkare och för det så måste man välja Natur-Natur. Pfff. 

Kan bero på lärare och sådant också, vilket sätt som de lär ut på. I min no-grupp är det bara G-elever förutom jag och en annan så ja, vi har väl kanske inte fått jobba på den nivån som vi borde. Tyvärr, men jag har själv gjort valet av byte av no-grupp, bytte efter halva året i 7:an för att kunna vara med folk som jag kände mer, kände knappt någon i min förra grupp + läraren lärde inte ut på det sättet som jag personligen lärde mig av. Men nu har den gruppen en av de bästa lärarna som jag någonsin har haft (har honom i matte och han är en av mina klassföreståndare) så ja, typiskt. Men men, jag ska satsa på att få minst VG i alla no-ämnena ändå! Minst VG i alla ämnen för den delen, ska inte ha ett enda G på mina betyg! Och MVG i engelska och helst i spanska, matte och kanske musik också. Höga krav var det här ja, hehe.

Ska återgå till mitt väldigt aktiva pluggande nu.

Ciao.

Radio Hardcore - Italobrothers

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0