En sen natt

Som vanligt, en sen natt. Denna gången dock inte framför datorn gråtandes. Sitter framför tvn i soffan och kollar på OS. Bronsmatch i basket för damer, Australien-Ryssland, ser ut att bli en australiensk vinst för tillfället.

Annars då?

Mår fortfarande skit och vet inte om det blev bättre eller sämre efter igår. Det är något av det mest hemska - att inte veta.

Imorgon blir det att kolla på Göteborg-Mjällby och Sverige i OS-finalen i handboll mot Frankrike, antagligen hemma hos tränarens familj med min egna förutom brodern. Ljudet blir nog på på Mjällby-matchen, var inte förvånade... När man läser om Moestafa "Musse" El Kabirs återkomst och ett ytterst ungt mittfält med vad man antar kan bli Viktor Agardius, Andreas Blomquist och Craig Henderson som våra ynglingar. Och med Daniel Nicklasson som äldre spelare med rutin. Framförallt är jag nyfiken på om Craig ska spela. Inte spelat en match för a-laget sen han kom till Mjällby 2010 (det var 2010 väl...?), skador hit och skador dit. Ytterst nyfiken. Annars har vi Pode också som ett alternativ och även Anton Dahlström, en personlig favorit.

Unga talanger har Mjällby gott om - där har de deras framtid. Våra kära ynglingar.

Har kollat på flygresor till Eindhoven, var nyfiken på priserna. Mobilsajter säger nog inte mig ett skvatt om det. Någon gång i livet så ska jag dit iallafall... Helst när Ola Toivonen spelar kvar (vilket innebär att jag måste dit denna säsongen vilket jag inte kan om inte föräldrarna skulle vilja ta en tripp dit som vi gjorde till Berlin i juni, nej, här snackas det Prag istället.).

Har kört bil för första gången idag. Bara i väääldigt låg hastighet såklart på ett tomt ställe, för att lära mig grunderna om alla pedaler och växlandet. För att vara första gången antar jag att det gick hyfsat trots alla problem med frikopplingen. Får skriva upp två motorstopp (som sagt, problem med frikopplingen...) och inte allt för mjuka bromsingar ibland på den dåliga listan.

Efter sportevenemangen imorgon åker jag till mormor och morfar och stannar tills tisdag förmiddag när mamma och pappa är i Polen. Får se vad vi ska hitta på där.

Nu ska jag snart lägga mig, ska bara pallra mig upp till sängen och kanske söva mig själv med något på tv3 play. Inte för att de har dåliga program, men det är sövande för ögonen att glo på en skärm...

En stjärnklar natt, vintergatan så klar... Älskar det.

Australien vann nyss, bara så att ni vet det.

Ciao.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0