Ikväll smäller det...

HIF-MAIF.

Helsingborg, som alltid vunnit mot Mjällby (de senaste två åren iallafall). 

Men! De är nästan aldrig överlägsna Mjällby, helt ärligt talat. Det har oftast varit så att de har gjort ett mål och sedan gått ner i försvar vilket är kanske en smart taktik (dock inte för målskillnaden) men en sådan otroligt tråkig fotboll! Inte sådant jag vill se. 

Vad jag har fattat det som så är Helsingborgs Erik Edman skadad och någon mittfältare avstängd, så positivt där! Tyvärr så är inte Bagarn i Mjällby med men vi har Anders Wikström då som en bra ersättare iallafall! 

Jag tror faktiskt inte att Helsingborg vinner den här matchen. Nej... Jag tror mer på 1-1, 1-2 eller 0-1. För Helsingborg verkar inte vara i toppform medans Mjällby är på G, särskilt med Pärlan! Och Eken gjorde ju även han ett mål förra matchen så Helsingborgarna får nog se upp...

Vidare.

Idag känns träningsvärken i axlar och lår. Gymmade igår på idrotten och körde hårt med benpress och ryggpress. Och cyklade en runda i regnet när jag kom hem och det slet på benen (jag har världens sämsta kondition och jag hatar mig själv för det). 

Idag var det nationellt prov. Engelska del C. Uppsats. Jag valde att skriva om ämnet "People, places, passions..." och valde då att skriva om en person som betyder väldigt mycket för mig för det var det första som kom upp i mina tankar. Tänkte också kanske skriva om fotbollen men jag kom på mer att skriva om den här personen så det fick bli det! Och läraren där inne såg nöjd ut, hoppas på MVG! Hon behöll till och med min mindmap, kom inte ihåg ifall hon sa att den var bra eller om den var gullig... Hmm, udda. 

Sedan var det städdag! Eller ja... "städdag". Gick mest ut på att jag och en annan gick med en soppåse och plockade inte upp någonting. Vi skulle plocka upp fyra stycken dunkar men det var antagligen antingen hembränt eller bensin i dem så... Sen gick tre stycken bakom/bredvid oss och plockade upp allt annat istället, haha! Klar efter knappt en halvtimme och satt på torget först av alla för att få korv (usch, men var så hungrig...). 

Långhelg nu! Ledig fram till onsdag, skönt!

Blir nog tyvärr att plugga matte stenhårt eftersom jag måste få MVG på nationella för att få det betyget i slutbetyg i matte... Och de två första proven är på onsdag, usch. Kommer nog tyvärr inte klara det, eftersom jag inte har ett riktigt bra och utvecklat mattespråk eller är bra på att komma på egna funktioner. Skillnad när man har helt vanliga test, där handlar det om att ha så många rätt som möjligt, det är det inte alls här på ett av delproven...

Ska återgå med näsan till min mattebok och känner faktiskt för att sova en stund...

Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0