En Komikers Uppväxt och Wermland Forever

Det är det som ska förgylla min kväll här.

Har kollat på tv-serien En Komikers Uppväxt ikväll, kom och tänka på den i och med att vi lyssnar på den på kassettband på svenskan. Har bara en liten del kvar på kassettbandet och vet nu alltså vad som kommer hända på slutet. Och det är helt hemskt. Hela historien är hemsk. Alltså - inte att det är en dålig serie eller så, men den är hemsk, fruktansvärd egentligen. Började till och med gråta i slutet. 

Sen så var jag smart nog att direkt efter se klippet på när fotbollsspelaren Piermario Morosini kollapsade på fotbollsplanen mitt under en Serie-B match... Han dog sedan i ambulansen påväg till sjukhuset, fruktansvärt. 

Livet är så hemskt ibland, eller hur?

Okej, jag ska inte deppa, jag lovar!

Ska istället ta och kolla på det första avsnittet av Wermland Forever, mest för att två killar från Sölvesborg (förstår inte varför de säger att alla är värmlänningar...?), staden jag själv bor utanför och vistas i nästan varje dag, och ja, den enda är ju fotbollsspelarens Christian "Chippen" Wilhelmssons halvlillebror! Och hans mamma är min klass hjälplärare i både svenska och engelska... Hmm ja, världen är liten, särskilt här i Sölvesborg! Ganska sjukt kul. 

Fick nyss ett sms från älsklingen, så söt är han! Han är tyvärr på ett ställe utan internet den här helgen så vi har inte kunnat prata men imorgon så!

Nu ska jag kolla vidare på "värmlänningarna" och senare, ifall jag inte kan sova, så kollar jag på I Rymden Finns Inga Känslor!

Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0