Uppsats och två filmer

Morgonen började med en engelskauppsats på minst 4 sidor! Blir man glad när man får höra orden eller? Fick välja mellan två teman att skriva om - vänskap eller sitt egna land. Jag valde ganska lätt mitt egna land, Sverige såklart. Totalt blev det nästan 7 sidor skrivna på en timme, hehehe... Jag kom faktiskt på ganska mycket att skriva om och kunde orden på engelska så det kändes bra! Hoppas att jag fåt behålla mitt MVG i engelska! 

Efter engelskan var det film i aulan som gällde, en film om miljön, An Incovenient Truth. Någon som har sett den? Det är Al Gore som pratar i filmen och har gjort den. Den berörde mig något otroligt faktiskt. Jag har aldrig varit speciellt involverad i miljöfrågor, visst, jag vet att vi förstör den men aldrig men visste inte att det var så här! Det är hemskt det som händer vår moder jord! Skärpning! 

Lunch och sen en engelskalektion, gjorde först hörförståelsetest, ett lätt tack och lov. Korsord med en av världens finaste låtar i bakgrunden, Somewhere Over The Rainbow. Kändes helt okej. "Film" på so:n efter det, Lika. Egentligen var det en teater med de hade spelat in det på en videokamera så vi fick se den i filmversion. Det var två tjejer från 3:an på Väggaskolan i Karlshamn som var där och pratade om mobbing. De berättade hur de hade känt sig på högstadiet när de själva hade gått på Bokelund, samma skola som jag då. De påminner mig mycket om mig själv. Det ena hade haft mycket acne och folk stirrade på henne för det och den andra var kristen och folk hade varit elaka för det. Jag är en blandning. Visst, jag har inte extremt mycket acne men visst har jag, jag är ju en helt vanlig tonåring! Och kristen är jag men har väl inte gått ut med det öppet direkt så ingen har väl brytt sig. Och visst har jag vänner och folk som accepterar mig. Och om det inte gör det tror jag inte att det är pga finnar eller min kristna tro utan att jag mer är som jag är. Jag är udda, konstig och aningens onormal. Men - de få vänner som verkligen förstår sig på mig - de är guld värda. Tror det är kanske 2 stycken som verkligen förstår mig som står mig riktigt nära. Fast egentligen kanske det bara är 1... Sen finns det någon jag älskar men som kanske inte förstår mig helt men det gör inte mig något, man lär sig att förstå mig. Tillslut om man orkar fullfölja processen, hehe.

Nu ska jag banka i mig själv lite kunskap om konsumentkunskap, tjoho... Eller inte.

Trött som in i, soooova skulle vara otroligt skönt! 

Natti natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0