Gymnasieinformation och billiga kläder

Egentligen hinner jag inte skriva så mycket för måste stänga av datorn om mindre om en timme, har bestämt det. Det måste bli skärpning om när jag går och lägger mig och så, är ju dödstrött i skolan sen! 

Synd, bara för att idag har det hänt mycket och jag har egentligen tonvis att skriva men kan ju försöka skriva lite kortare iallafall. 

Hade gymnasieinformation idag och kan ju bara säga att det är megamycket att veta, att ta in i hjärnan. Jag har verkligen ingen aning om vad jag vill bli i framtiden... Gymnasieprogram som intresserar mig är just nu ekonomiprogrammet, humanistiska programmet, samhällsprogrammet eller mediagrej (vet inte vad programmet heter, hehe). Det är så otroligt svårt! Är ju intresserad av matte, språk och media, vad ska man då välja? Supersvårt.

På tal om varför det står billiga kläder så köpte jag idag 5 plagg tror jag för ynka 47 kronor. Jodå, Brokiga Boden funkar finfint! Visst är det ganska gamla plagg som var inne för kanske ett par år sedan som finns där men allvarligt talat så bryr jag mig inte. Och man blir ju lite unik, eller hur? Hittade även idag svarta jeansleggins på Shack Matt som jag ska köpa imorgon, de kostar dock 179 kronor men det är inte så jättefarligt ändå. Fast jag är ganska snål faktiskt, hehe. 

Idag har jag känt mig så himla pigg och glad hemma. Okej, kanske inte pigg men glad. Trots att jag innerst inne är otroligt ledsen över ytterligare en konstig händelse idag. Det är lögner, det känner jag på mig... Jag mådde faktiskt hyfsat bra idag. Det var lite livin' la vida loca känsla. Och det känslan gillar jag starkt och det är den känslan jag borde ha. Vara trevlig mot folk, ta motgångarna starkt och möta världen med ett leénde. Plugga på så jag får bra betyg, en bra gymnasieutbildning, kanske högskoleubildning, ett bra jobb och en bra framtid. Sen får det väl bli att hitta sin kärlek också. Jag har hittat den, det har jag absolut. Men vet inte om Gud vill att det ska bli oss två. Iallafall inte just nu, tålamod Evelina, tålamod...

Nu ska jag käka lite kvällsmat och sen ska jag lägga mig i tid. Imorgon väntar nästan inga vanliga lektioner, bara en vanlig! Blir först engelska uppsats i 80 minuter, sedan film om miljön, lunch, engelska och film (filmat en teater) på so'n. Chill dag förutom uppsatsen förstås men förhoppningsvis ska det gå bra om jag inte får skrivkramp! 

Natti och sov gott sötnosar. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0