Funderingen jag faktiskt haft i månader

Funderingen har dock aldrig varit särskilt stark eller något. Men nu funderar jag - ska jag ge upp korthållsskyttet?

Jag säger inte så bara för att Skol-SM gick skit och många andra tävlingar också, utan för att jag faktiskt inte tycker att det är särskilt roligt. Skytte är inte en rolig sport så att säga. Och nu är det så att det faktiskt går sämre och sämre för varje säsong och då är det verkligen inte roligt.

Samtidigt så vill jag inte skiljas från den gemenskap jag känner i min skytteförening.

Så jag funderar på att kanske fortsätta skjuta men inte tävla. Men det är såklart inte heller roligt. 

Det har gått bra en gång i år och det var när jag blev SSM-vinnare i fält med stöd. Vilket minne egentligen, jag var stolt över mig själv för en gångs skull. Men nu går det bara utför. 

En tävling kvar, i Eskilstuna nästa helg, sen är korthållet över för denna säsongen. Sen blir det hårda tag med luftgeväret! Även ifall det faktiskt är tråkigare en korthåll...

Nog med de funderingarna.

Efter det idiotiska fältskyttet idag så var jag, mamma, pappa och Molly ute och gick en lång runda. Visst rensade luften tankarna lite med så långt hade vi inte behövt gått tycker inte jag! Men men, jag fick några fina naturbilder och dessutom så såg vi hjortar! Många också och inget stängsel fanns där så de kunde ju lika gärna sprungit emot oss och stångat ihjäl oss eller något... Men de bara glodde.

Nu ska jag vara social med lite nytt folk jag inte känner! Haha, alltid lika kul att lära känna nya folk ju! 

Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0