En regnig dag med bra träning

Godkväll.

Skyttetävling idag i Älmhult! Fält var det och okända avstånd så skulle träna på framförallt avståndsbedömning. Började med 0/12 träff på första stationen. Eeh ja. Nej, det var inte avståndsbedömning som var fel där, det var jag och mamma som förvirrade varandra så jag skruvade på fel håll så jag skruvade så att skotten skulle ta längre neråt när de skulle ta länge uppåt - ett idiotiskt misstag. Men som många sa - bättre att göra det idag än på Skol-SM nästa helg, helt sant ju. 

Resten av målen gick bra, totalt 4 miss på de 6 andra målen så jag var nöjd så sett! Under de två sista stationerna började det regna också, haha fy, det rann vatten från håret och ansiktet sen så jag började skratta! 

På tal om att skratta - jag skrattade ganska ordentligt när Wayne Rooney halkade när han skulle slå straffen mot Chelsea och grovmissade. Visst det kan hända alla men ändå ganska "kul" att det händer i Premier Leauge och Wayne Rooney. Sen vann ju hans lag med 3-1 också. Matchen mellan just Manchester United-Chelsea verkade påminna starkt om Helsingborg-Mjällby som förövrigt slutade 3-0 idag. Väldigt starkt.

Andra roliga saker idag - jag har kollat på den norska versionen av Let's Dance. Skal Vi Danse? Det var första programmet och domarna gav redan nästan full poäng, shit! Roligt var också att Anna Anka var med. Kanske lite för att Alexander Rybak var med i svenska Let's Dance

Awe, så megasött par på tv, de enda överlevande på en öde ö, kille med superkrulligt blont hår, film från typ 80-talet eller något. Udda och megasött, haha. Jag är trött, det märks. ÅÅÅH EN SKÖLDPADDA! Nej så sött. Jag gillar söta saker, hehehe. Ååh, fast ungdomarna är så tröga så de fattar inte att tjejen är gravid - killen bara "Hur får du magen att röra på sig så där?" och tjejen säger bara att hon inte vet... Måste ta reda på vad denna filmen heter. Filmen heter Den Blå Lagunen fick jag reda på nu.

När jag kom hem från skyttet idag kollade jag klart på andra halvleken av Helsingborg-Mjällby. Vad jag fick se så var det vad jag hade hört - jämnt och Mjällby spelade minst lika bra som Helsingborg. MEN det finns skillnader. Man ser skillnaden på varför Helsingborg antagligen kommer vinna Allsvenskan och varför Mjällby är med i bottenstriden. HIF sätter sina chanser, Mjällby gör det inte. Och sen är det också tyvärr domarna - de dömer för storlagen. Tex så var HIF:s första mål solklar hands. Tyvärr.

Nu ska jag lägga mig, det måste jag verkligen så jag kan få sova. 

Godnatt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0