"Vad är det för fel på denna bjällerklangen då?"

Det var vad min bror sa när han kom in på mitt rum nyss, iklädd sitt täcka och tyckte han såg ut som en "bjällerklang"... Herregud.

Mycket funderingar pågår här i min fåtölj där jag sitter - kikar runt på lite gymnasium. Eller ja, har kollat på ett, Aleholmsskolan uppe i Sävjö. En bit härifrån men det är det närmaste om jag ska gå på något skyttegymnasium. Mamma tycker att jag absolut ska söka dit, pappa säger absolut nej och bror tycker jag är för dålig på skytte. Vem ska man lyda? Tror jag lyder mamma i detta läget - hon har nog rätt i att jag kommer ångra mig annars. 

Imorgon ska jag gå ner till trafikskolan och se om jag kan boka tid till en intensivkurs för mopedkörkortet, måste skaffa det nu känner jag. Är för lat till att cykla till folk, hehe. Nej, men det skulle vara gött med ett mopedkörkort! Grejen är bara att jag int fattar ett sit om hur man kör, byta fil osv... Inte ett enda skit fattarjag. Är väl det jag ska lära mig men vill väl kunna lite innan jag går på den där intensivkursen. 

Idag hade vi orientering. Det var jobbigt... Blev några sega kilometer i benen och det tog nog 1 h 40 min att gå, hehehe... Nu är det över iallafall!

Imorgon är det också svenskauppsats, från morgonen till lunch, uuuusch. En sak är säker - jag kommer få allvarlig skrivkramp. Och om skyttet går dåligt på kvällen för den sakens skull, att jag har ont i händerna, kommer jag anmäla skolan. Hah. Eller inte.

Hårdträning på luftgevär nu kanske? Kanske, kanske, kanske. Men funderar på om jag verkligen ska tävla något i år, länner inte för det. Men det är kanke bara för att jag har haft så många tävlingar de senaste helgerna, har ju knappt haft en enda ledig helg känner jag. Denna helgen blir inte lugn heller även ifall den är fri från skytte, det blir kalas på lördag och så skulle Nattis ha en fest också, hoppas hon kan ha den på fredag då istället! För kalaset på lördag måste jag till för mammas släkt ska fira även mig och Robin också, två månader efter vår födelsedag... Vi har ju inte haft tid till det ännu.

Nu ska jag plugga engelskaglosor och snart lägga mig tror jag!

Ciao och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0