Tvåa

Jodå. 2:a i Ungdomscupen som är en tävling över hela Sverige är väl inte fy skam. Men herregud vad bättre jag kunde ha skjutit, ja, alla kunde ha gjort det! Om vi hade skjutit som i regionsfinalen i riksfinalen idag så hade vi vunnit och då sköt jag ändå dåligt! Med tanke på det laget vi hade och vad vi faktiskt kan prestera så borde vi kanske ha vunnit. Men alla har vi dåliga dagar och som sagt - 2:a är inte dåligt det heller.

Men så nervös jag var idag har jag aldrig varit, iallafall inte inför en skyttetävling, möjligen när jag skulle tävla i radio i Vi I Femman för 3½ år sedan... Jag började gråta av nervositet, jag höll på att kräkas och svimma och mådde rent ut sagt skit. Mamma trodde inte ens jag skulle kunna gå in i skjuthallen och lägga mig med bössan. Men det gjorde jag. Och jag grät i princip hela tävlingen... Pinsamt men jaja, jag är extremt känslig ibland, särskilt när det gäller skytte. Illamåendet har hållt i sig hela dagen och jag tvekar på någon skola imorgon. Men antagligen så måste jag dit. Suck.

Sjukt trött efter denna helgen och det är skönt att vara hemma men det har varit riktigt trevligt uppe i Eskilstuna, det tackar jag alla Gammalstorpsskyttar för! 

Tror att det blir lite mat i magen nu innan jag svimmar av... Dricka! Och försöka att sova tidigt faktiskt, ska verkligen försöka!

Förresten så har skolfotona kommit. Är med på 4 foton i skolkatalogen, usch! Klassfotot, elevrådsfotot, likabehandlingsteamfotot (har jag press på mig med både elevråd och likabehandling eller!?) och ett foto där jag sitter och läser en serie om pirater tillsammans med Nattis och Elemina, hahaha! Fotona var inte de vackraste att skryta med MEN jag är nöjd med att jag faktiskt ser glad ut, det är faktiskt de bästa fotona som jag någonsin haft på Bokelund... Det gäller det enskilda fotot också! Har alltid sett sur och förbannad ut innan, höhö. Men den härliga skånska fotografen tvingade fram ett stort leende på mig denna gången!

Vi får väl se i vilken skolkatalog jag kommer med i nästa år... Furulundsskolan är inte lockande. Och inget i Kristianstad egentligen. Just nu lutar funderingarna åt Väggaskolan i Karlshamn! Eller ett John Bauer gymnasium, de ska väl vara bra? Någon som vet ifall det finns i Karlshamn fortfarande? Något skyttegymnasium lutar det inte åt iallafall...

Vi får väl se. Allting i mitt liv kan spela en roll till vilket gymnasieval det blir, allt. 

Godnatt nu iallafall!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0