TFF-MAIF

Trelleborgs FF-Mjällby AIF
1-2 (1-2)

Målskyttar:
Mjällby - David Löfquist, Marcus Ekenberg
Trelleborg - Kristian Haynes



Varningar: 
Mjällby - Jesper Westerberg
Trelleborg - Dennis Melander, Joakim Nilsson, Thommie Persson

Laguppställning:
Mattias Asper - Jesper Westerberg, Daniel Ivanovski, Patrik Rosengren, William Leandersson - Daniel Nicklasson (Johan Svensson), Daniel Nilsson, Patrick Osiako, David Löfquist - Erton Fejzullahu (Pär Eriksson), Marcus Ekenberg


När Trelleborg rullade in en boll rakt i mål bakom en passiv Asper redan i 3:e minuten, då försvann luften ur mig på ett sätt. Frågor som snurrade runt, "Vad håller Mjällby på med!? Hur kunde detta hända nu då!?". 

Inget imponerande spel, varken från Mjällbys eller Trelleborgs sida egentligen. Slarvigt, passivt och inte bra alls. En spelare som jag dock tyckte gjorde bra ifrån sig första halvlek var Daniel "Ivan" Ivanovski! Enligt mig iallafall. 

Frispark när Eken faller utanför straffområdet. Jag minns att ungefär på den där positionen så satte Löken en frispark mot just Trelleborg förra året. Jag tänkte att han kanske kunde sätta den detta året då också - vilket han gjorde! UNDERBART!

Jag såg inte själva målet riktigt då pappa hoppade så mycket att han slog till min kamera och objektivet träffade mig rakt på ögonbrynet... Tack pappa, det gjorde bara jätteont!

Mjällby fick lite fart i spelet och det dröjde bara 3 minuter tills ledningen också kom! Min känsla när jag såg att Osiako skulle lägga en frispark var inte den bästa men den känslan försvann när Eken väldigt snyggt nickar in bollen bakom målvakten efter Osiakos spark! 

Andra halvlek var inte heller att imponeras av. Målchanser fanns där visserligen, vissa riktigt farliga! Men inget bra spel. Trelleborg pressade mycket i de sista minuterna men som man själv har blivit känd med den här säsongen - bottenlag har otur. Tyvärr är det så.

De sista 20 minuterna stod jag mest och hoppades på att Peter Swärdh skulle byta in Craig Hendersson! Han har ju varit skadad sen Mjällby värvade honom och nu satt han äntligen på bänken, så varför inte iallafall prova att låta honom spela några minuter? Nej, Swärdh ville inte samma sak som jag tyvärr. 

Platsen jag fick var lite långt ifrån planen så bilderna blev inte så "nära" och de fick lite konstigt ljus pga skuggan och så, men det mesta går att fixa till lite här på datorn såklart! Lite bilder kommer här iallafall!



Alexander Lundin, nästa Mattias Asper!


??????????????????????????????????


Eken faller...


... och får frispark...


... som Löken lägger...


... rakt in i mål för plötsligt var det en massa jubel från de gulsvartas sida!


Tyvärr hann jag inte få med Ekens mål pga stängslet som avskiljde bortasupportrarna från hemmapubliken, det var ivägen!



Nicke ut - Johan in


Erton ut - Pärlan in


Så nära...!


Pärlan, han går nästan alltid vinnande ur en duell, det gillar vi!


Fast det slutade ändå inte så bra... Bara upp och kämpa igen!



Aaaaaaj!


Ständigt är han där framme och kämpar, vår frälsare Pär "Pärlan" Eriksson. Troligtvis är han tillbaka i IFK Göteborg nästa säsong, kommer att minnas honom! "Och han kom till oss, och han frälste oss, Pärlan Eriksson!"


Trots att jag blev otroligt glad, såklart, över att Mjällby vann kunde jag inte låta bli att känna medlidande för Trelleborg. När de satte sig ner på gräset, antagligen med tårar, kunde det inte låta bli att sticka till lite i hjärtat på mig. Lite konstigt då jag inte hejar på Trelleborg alls, men det kändes ändå, när man själv är där och bevittnar sorgen. 

Men - det var såklart mer glädje för mig och resten av vårt härliga gulsvarta gäng! Ingen kan slå vårt gulsvarta gäng!




Nu taggar vi mot Halmstad på söndag! Sista matchen i Allsvenskan 2011, sorgligt men nu får jag ju lite paus med bilderna, hehe. Nej, tycker det är jätteroligt med fotbollsbilderna men visst tar det lite tid och energi att hålla på med detta. Men älskar man det, då gör det inte så mycket!



Kommentarer
Postat av: Douglas

Grymma bilder!

2011-10-22 @ 02:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0