ORKAR INTE MER!

Nu går jag snart in i väggen. All denna gymnasieinformation, allt som ska bestämmas, all skit i livet här, jag orkar helt enkelt inte mer...

Vad ska man gå för program om man har så blandade intressen som jag? Fotboll (eller ja, sport), matte (som intressant ämne då), språk och media. Pappa hade ju en intressant grej om journalist, men då blir jag helst sportjournalist/fotograf. Okej, jag skriver ju faktiskt här på bloggen om fotboll och tar bilder och så... Men jag har ett problem - jag vill ha ett välbetalt jobb så att jag kan resa mycket. Vilket man kanske skulle göra som journalist men jag menar resa på riktiga semestrar med framtida familj och så (hoppas jag får den framtiden men en viss någon...) 

Någon som har någon idé?

Iallafall, gymnasieinformation var det ikväll. Egentligen var den för föräldrarna men elever fick komma så vi var 3 stycken från hela 9:an, haha... Det mesta hade vi fått reda på, allt förutom meritpoäng egentligen, hade ingen aning om det. Ännu mer att ta in i sin hjärna, tjoho, precis vad jag har längtat efter.

Nu kollar jag på House, snackar med lite olika folk och saknar en viss någon något oerhört som jag tänker på 24/7. Är skittrött och ont i ögonen (glömde byta linser idag, känns) och ska duscha snart, kommer somna i duschen säkert. Fast så säger jag alltid men jag gör ju klart inte det, hehe. 

Nu ska jag återgå till att kolla på bästa Dr. House.

Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0