En lång, trevlig dag fylld med goá segrar

En lång, lång, lång dag... Men trevlig! Började med en seg morgon, en seg frukost och ja - en allmänt seg mig. Stack senare till Munktellarenan för att kolla på skyttarna i Elitserien! Det gick bra för alla de skyttar jag känner, alla gick till final! 

Efter det började jag bli lite småhungrig så jag, mamma och pappa gick till Expresso House. Jag provade på en ceasarsallad med räkor - aldrig mer. Mådde så förbannat illa efteråt och gott var det inte heller. Men dyrt som... Ja, får inte säga så fula ord. 

Klockan började närma sig 14.00 och då skulle alltså Göteborg-Mjällby spela. Jag och pappa tänkte se datorn på matchen tills vi kom på att man måste ha en bankdosa för att betala. Hade någon en bankdosa med sig? Nej. 
Ett problem blev det då. Men - då tänkte vi att det måste ju finnas någon sportbar som säkert kan visa matchen. Pappa och jag letade runt lite i staden och tillslut såg vi ett ställe som heter O'Learys så vi kolla på skylten utanför där - jajamensan, det stod att matchen visades där. Så vi gick in där och frågade ifall vi kunde få se matchen. Egen tv fick vi. Fick dock se matchen utan ljud men vad gjorde det? 

Kände mig som en äkta britt där jag satt inne på en sportbar och kollade på fotboll. Samtidigt lite udda när min och pappas tv var den enda som visade IFK-MAIF, alla andra de ca 20 tv-skärmarna visade Everton-Liverpool.

Matchen var jämn men Mjällby dominerade målchanserna. Jag och pappa satt där, han med en cider och jag med en cola. En gratis skål popcorn fick vi också till drickan, nice! Personalen där var verkligen riktigt trevlig, så jag rekommenderar er till O'Learys i Eskilstuna ifall ni vill möta trevlig personal! Medans matchen fortsatte att stå 0-0 så började jag sakta men säkert bli mer och mer nervös... Tills den 88:onde minuten, som en klar blixt från ovan, så bara skjuter Löken iväg en dunderskott, rakt förbi målvakten och i mål! Fantastiskt! 1-0 till Mjällby stod sig matchen ut och segern var absolut rättvis. Gött, nu är

Efter matchen drog vi till Munktellarenan igen för att se Johan skjuta finalen. Tro f*n att han vann också så megagrattis till honom! Emelie Lindén från Sölvesborg vann också sin klass så stort grattis till henne också! Andra skyttar jag känner, Anna och Hanna, kom 5:a och 6:a men de tycker jag de ska vara nöjda med, absolut!

Fira segern för Johan sen på ett ställe som heter Hyttans Pub & Kök, åt där igår också och de har riktigt bra mat där för ett billigt pris också! Också där trevlig personal så rekommenderar det stället också! 

Och nu sitter jag här i hotellsängen, trött som bara den, stresshuvudvärk och vanlig huvudvärk på samma gång (inte alls bra...) och är supernervös inför imorgon. Det är så stor press på mig, både individuellt och lagmässigt. Det är ju en lagtävling och samtidigt min sista kuddtävling, jag vill ju kunna prestera. Suck...

Nu ska jag kolla runt lite, svara på några meddelanden (poppis här eller vad?) och kanske gå ner till de andra och vara social... 

Ciao och godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0