En kylig kväll men med värmande känslor

Allsvenskan 2011 är härmed avslutad.

För Mjällbys del slutade det med en kylig kväll som dock slutade med en underbar 2-0 seger! Återigen, Eken och Löken som gjorde målen! Eken fick totalt 9 mål denna säsongen och Löken 8.

Halmstad är sedan länge tillbaka redan ute ur Allsvenskan och kunde inte göra något åt det idag. Men jag hoppas faktiskt att jag får se Halmstad i Allsvenskan igen 2013, det behövs mer "bonnalag" som tex just Halmstad och Mjällby i Allsvenskan!

Och med en glädjande känsla men också sorgliga lämnade jag Strandvallen ikväll, skakandes av kyla. Glad för segern men ledsen för att fotbollsåret är slut. Också ledsen över att det kan ha varit sista gången jag såg Pärlan, Löken, Bagarn och Grahn i Mjällbytröjorna... Sorgligt, och jag hoppas verkligen att alla stannar!

Mest ledsen blev jag nog ändå när jag såg Pärlan tacka publiken... Jag vet inte riktigt vad det var men det var något iallafall. Jag tycker verkligen om Pärlan, och jag vet att han tycker om Mjällby. Och när han gör mål - och jag ser glädjen i hans ögon - kan jag inte låta bli att le. Snälla Pärlan, stanna i Mjällby!

Kanske man ska utse årets kanon och kalkon? Vi kör på det.

Kanon:
Mycket svårt val men på något sätt måste jag säga David "Löken" Löfquist. Min kära syssling har utvecklats något enormt tycker jag. Han lär inte stanna i Mjällby länge till, tyvärr...

Kalkon: Inte svårt val på något sätt. Ska man ens behöva skriva det? SvFF - fotbollsmördare! Idioter är vad de är.

Med de här orden säger jag godnatt och jag ska somna med ett tårfyllt leende på läpparna!

MAIF♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0