Boktips

Har läst de här tre böckerna sen en tid tillbaka, iallafall så pass lång tid att jag har fått en påminnelse från biblioteket, hehe.

Tyvärr känner jag att jag inte haft mycket tid att läsa, ganska dumt att låna tre böcker samtidigt kanske... Men alla såg och verkade så bra så kunde inte låta bli! Har ni tänkt på det, att omslaget säger faktiskt en del, tycker att böcker med intressanta omslag (och titlar förstås) alltid är värda att kolla texten på. Sådan är jag iallafall, lockas av sådana enkla knep...

Men böckerna var bra allihopa!

Två av dem kunde vara lite sega men blev bara mer och mer spännande... Den ena av dem, Vad Min Flickvän Inte Vet, hade en alldeles egen och speciell stil och var spännande rakt igenom. 

Ni vill väl inte veta hur det slutar egentligen men kan ju säga så här att en av bokens slut var helt oväntat. Rent ut sagt. Eller ja, hela boken chockerade mig gång på gång så att säga, jag blev riktigt förvånad från ungefär halva boken och framåt av vad som hände.

Här har ni böckerna iallafall, rekommenderas att läsa! Imorgon åker de tillbaka till biblioteket.

När Jag Lät Dig Gå

"Tre år senare...

Det har gått tre år sedan den tragiska olyckan, tre år sedan Mia lämnade Adam.
Nu lever de på olika sidor kontinenten. Mia är hyllad cellist och Adam har slagit igenom som rockstjärna.
Adam får ett dygn ensam i New York. Samma kväll ska Mia ge en konsert. Han smiter in och lyssnar. Efteråt blir han kallad till Mias loge...

Jag vill röra vid henne för att känna att det verkligen är hon, inte bara en av de drömmar jag har haft så många gånger sedan hon försvann, där jag ser henne så tydligt framför mig och just ska kyssa henne, dra henne intill mig innan jag vaknar och hon är borta igen.

Men jag får inte ta i henne. Det är ett privilegium som har återkallats."



Vad Min Flickvän Inte Vet

"LIVET börjar ljusna för Robin. Han är inte längre bara en Murphy, skolans nörd. Han är Sophie Steins pojkvän. Men att vara ett udda par på Cambridge High har sitt pris. Sophie blir totalt utfryst av sina gamla så kallade bästisar, och de kallas för Skönheten och Odjuret.
När Robins bildlärare fixar en plats åt honom i en konstklass på universitetet verkar det som att Robin har hittat en fristad. Här är han inte tönten, utan en väldigt begåvad konstelev. Några av tjejerna verkar till och med gilla honom. Men hur påverkar det hans kärlek till Sophie?"



Darlah, 172 Timmar På Månen

"Allt är inte som du tror i rymden...

"Ser du de här hjulspåren?"
Antoine svarade ja.
"Det är inte våra spår."
"Vad... menar du? Jag förstår inte... de ser ju likadana ut?"
"Nej, ser du linjen i mitten? Ingen av våra bilar har det mönstret."
"Vad är det du försöker säga?" frågade Antoine med darrande röst.
"Jag försöker säga att vi är i fara."

En isande insikt. De svävar verkligen i livsfara. Sedan de landet på månen har märkliga saker inträffat. Oförklarliga saker. Vem, eller snarare vad, är det som vill dem illa? Och allra viktigtast - hur ska de ta sig hem till jorden?

När Antoine från Frankrike, Mia från Norge och Midori från Japan vann NASA:s tävling om en resa till månen, var lyckan total. Ingen hade rest till månen på 40 år och nu skulle tre oerfarna ungdomar få chansen. Vad de inte vet är att anledningen till att det tagit 40 år är att NASA misstänker att det finns en hot på månen, något som måste utforskas. Till det behövs sponsorpengar och mediauppmärksamhet. Ungdomarna har varit NASA:s lockbeten för att få in de nödvändiga pengarna. Men de blev även lockbeten för något annat, något obeskrivligt och mycket, mycket farligt..."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0