Temadag - kärlek

Godkväller.

Sitter och kollar på Eurovision Song Contest, ska jag vara helt ärlig tycker jag att Sveriges låt är bäst hittills, det är mer fart i den och ja, allt är bättre. Den och Finlans låt är väl de enda bra jag har hört än så länge, har hört att Norges låt också var bra men den gick inte till final iallafall. Ni vet ju hur det är, alla grannländer röstar på varandra så de där nere vid Serbien, Kroatien, Ukraina, ja, sådana länder. Ändå vann ju Norge 2009 och innehar poängrekordet. Men det var ju för att Alexander Rybaks låt Fairytale var grymt bra. Precis som Sverige vann en gång med Diggi-loo Diggi-ley som är skitbra!
Vidare i livet. Temadag idag i skolan - kärlek. Författaren Måns Gahrton och illustratören Johan Unenge var på besök, skaparna av Eva & Adam. Så fort de började prata kände jag igen rösterna, de pratar i två av mina ljudböcker jag har som är just om Eva & Adam. Intressant att lyssna på dem faktiskt.
Jobbade ju i fotogruppen. Behövde inte oroa mig särskilt länge för att få jobba själv, Olivia, Maja och Moa var så snälla och undrade om jag ville vara med i deras grupp. Och mina svartvita foton verkade vara till ett stort nöje! Skulle gärna visa fotona men de som det är folk på ska jag inte visa. Kan visa ett på ett par händer...? Ja, det kan jag! Fotograferna var iallafall jag och Olivia och modellerna Maja och Moa. Till några foton fick vi också ha Moas kille Albin till hjälp. Är faktiskt riktigt nöjd med mina foton idag, det blir bättre om man är flera och kan ha lite "modeller" och sådant.
Kollade på skor efter att jag hade slutat, behöver ett par till konfirmationen som är om två (!) dagar. Och sommarskor för den delen. Evelina och Emma M följde med mig ner och telefonen var vid örat nästan hela tiden på mig. Att vara social med både Evelina, Emma och personen i telefonen samtidigt som man kollar på skor var lite svårt men det funkade ändå!
Konfirmationsträff efter det. Sista nu innan konfirmationen, gick igenom hela konfirmationen och övade på sångerna vi ska sjunga, Du Omsluter Mig och Lord I Lift Your Name On High. Älskar låtarna. Vi fick hem vår psalmbok och arbetsbok. Så nu kan jag sitta med min psalmbok och sjunga min favoritpsalm hela dagarna, Tryggare Kan Ingen Vara. Fråga mig inte varför jag gillar den psalmen, jag kan allvarligt talat inte många men denna tilltalar mig på något sätt. Tryggare kan ingen vara än Guds lilla barnaskara...

Ååh, Danmarks låt låter faktiskt bra ju! Nordens bidrag har ju lätt varit bäst.

Skytteträning idag också. Mycket som hände idag! Började med 189, apa. Sköt en gång till och fick 193, lite bättre iallafall.
Återgår till tvn nu.
Ciao.

Johan Unenge och Måns Gahrton, bilder jag tog idag. Fick ta och beskära bilderna lite, Maja är med på båda och jag kanske inte får lägga ut bilder på henne så det är därför.


En av bilderna som togs idag.
Love ♥



Kommentarer
Postat av: Olivia :)

Det blev fina, fina bilder tycker jag :)

2011-05-16 @ 21:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0