Mattetävling i höst?

För några dagar sen berättade vår mattelärare att han kanske skulle anmäla vår mattegrupp till en mattetävling i Olofström till höstterminen i 9:an. Yes, hela gruppen blev ganska förvånad. Jag menar, om man tänker min mattegrupp, de flesta från min klass är i den gruppen (VG-MVG gruppen). Alltså, många kanske har VG-MVG men jag tror inte att det är så många, min klass är ju inte den klassen som är smartast direkt.
Vad var det nu...? Vann man i Olofström skulle man till Karlskrona, vann man där skulle man till Malmö och vann man där så skulle man till Berlin. Om jag minns rätt. Och vår mattelärare vill så jättegärna till Berlin tydligen så vi fick inte svika honom.
Vi får väl se hur det går... Man kan ju alltid hoppas, eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0