MAIF-TFF

Mjällby AIF-Trelleborgs FF
0-1 (0-0)

Återigen säger jag att fotbollen är orättvis.
Mjällby dominerar hela matchen igenom, spelar mycket bättre än Trelleborg. Visst var Trelleborg okej, när de väl hade bollen men Mjällby hade definitivt bollen mest. Och de spelade mycket bra. Det är bara just målen. Målen, det är dem som måste komma, det är dem som räknas! Bollen går inte in i det förbannade målet!
Tror man är lite bortskämd med förra årets start så att det är därför många som klagat jättemycket (gamla sura gubbar ni vet som bara säger "de gaur inte"). Men nu börjar också jag klaga lite, den riktiga skärpan i avsluten måste fram nu! Visst är det lite otur också, Mjällby har verkligen inte tur i sina matcher. Men det är skärpan också. Och nu när Musse försvinner om en månad då? Visst, det hänger inte bara på Musse men han är den främsta målgöraren. Och nu när dessutom Peter Gitselov också är borta så är det bråttom att hitta ersättare.
Men en bra spelad match, det är så det ska se ut!
Laguppställning:
Mattias Asper - Jesper Westerberg, Daniel Ivanovski (Robin Cederberg), Patrik Rosengren, William Leandersson - Daniel Nicklasson, Pavel Zavadil, Daniel Nilsson (Patrick Osiako), Johan Svensson (Adam Berner) - Moestafa El Kabir, Marcus Ekenberg

Nu fick även Mjällby två skador i denna matchen. Daniel Ivanovski fick ett nyckelbensbrott och kunde absolut inte spela mer med en arm i låst läge, lite "äckligt" att se precis när han blev fälld (?), han snurrade ett varv på marken, grinade illa och höll sig för armen, man riktigt såg smärtan, urgh... Även Daniel Nilsson fick en skada då han hade en målchans, han har fått en blödning i höften, en skada som han hade i början av säsongen också. Ivan är borta i minst en månad och Danne är nog tillbaka snart men antagligen inte till nästa omgång av Allsvenskan som är på lördag.
Måste bara berömma Adam Berner! Jag vet inte om jag var den enda men jag tyckte att hans inhopp var riktigt bra! Snabb som attan och förde spelet framåt, nice!
Skottkarta:
! = Skott på mål
Boll = Mål
Topptrio:
Pavel Zavadil
Daniel Nilsson
Daniel Ivanovski (trots skadan i slutet av första halvlek)


Stod på annan plats på matchen i hopp om bättre foton och ingen sol som lyser rakt på kameran. Jag tror att det lyckades lite, iallafall med solen!
Kapten Rosengren


Favoriten

Här på Strandvallen är vi snälla!


Aj, aj, aj.


Det ska vara exakt.

Adam Berner var snabb och bra! Knappt så att han fastnade på kameran. Mycket suddigare än de andra, höhö.

Så nära, så nära...


Måste ju säga att bilderna ser bättre ut när de är på kameran än förstorade på datorn... Kanske borde förminska storleken på dem i inläggen.


Fast fotot här ovanför älskar jag. Jag vet inte varför men det ser så... Bäst ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0