Konfirmation och ESC

Godmorgon! Här i min säng sitter lilla jag, trött som in i fast har ändå ingen större lust att sova fast jag känner att jag måste. Tänker lite på igår...
Finns så mycket att säga fast samtidigt inte. En konfirmation. Min konfirmation. Nervös som in i bomben var jag så jag kunde knappt sjunga när vi väl skulle. Ändå satt jag och sjöng allting, alla psalmer som skulle sjungas och ja, sådant. Vad finns det egentligen mer att säga om en konfirmation?
Kalaset efteråt var väl ganska kul! Precis när vi kom hem så hade matchen mellan Halmstad BK-Mjällby AIF pågått i 13 minuter. Så jag parkerade mig direkt i soffan med några andra i släkten. Fick se Mjällby spela dåligt, Bagarn göra självmål och förlust med 1-0. Rädslan för att det blir Superettan nästa år börjar tyvärr komma... Men jag ska inte tänka så! Allsvenskan ska det vara. Mat var det ju också såklart, en exotisk planka eller vad man ska säga. Vindruvor, kiwi, kycklingklubbor, jordgubbar... Och andra exotiska frukter som jag inte åt som typ papaya och melon. Efter mycket tjat från mamma och två kusiner så var jag tvungen att öppna mina presenter också. Och ja, jag gillade dem! Ett halsband, ett par örhängen, ett Thomas Sabo armband (annat än det jag redan har), en film, blommor, kinapuffar (WOHO!) och ett objektiv till kameran! 70-300 mm, så det kan zooma lååångt. Fotbollen, här kommer jag i förhoppning om bättre bilder!

Fick också ett korshalsband på morgonen, mammas gamla så det går i arv. På det satte vi också mitt dophjärta. Kommer nog ha det varje dag.

Supernöjd med presenterna, tack alla!♥

Eurovision Song Contest var det ju på kvällen också! Jag såg väl de 7 första bidragen, gick upp efter Sveriges bidrag, tror jag skulle kolla en sak eller något. Ungefär 3 timmar senare vaknar jag i min säng med kläder på och allt och ser att klockan är 00.58 och att jag har missat resten av tävlingen och min favoritdel röstningen. Snabbt in på Facebook och ser att Sverige kom 3:a! Det är faktiskt riktigt bra med tanke på placeringarna Sverige har haft den senaste tiden! Så det är bara till att gratulera Eric Saade till bronset, välförtjänt!
Läste även att det var Danny som läste upp Sveriges röster och att han hade en Eric Saade-tröja på sig, hahaha, det är nice!
Det var en lång dag igår, antagligen därför jag somnade, hehe.
Visar väl någon bild någon gång. We'll see.
Nu är jag trött så godnatt.
I will be popular, I will be popular, I'm gonna get there, popular!
Yeah, Eric Saade!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0