Friidrott och rebusar

Nämen om man skulle städa? Svar - nej, jag kollar på tv istället. Trött och alldeles slapp i hela kroppen, så går det när man har dubbelpass i idrott! Som visserligen inte varade helt eller var särskilt ansträngande. Eller jo, det är jätteansträngande att springa iväg med en boll samtidigt som man pratar i telefon i stekhet värme. En 80-meters löpning och två kulstötar var det också. Måste säga att jag verkligen suger på friidrott, värst är nog längdhopp och höjdhopp. Och spjut ska vi inte ens tala om, jag får knappt iväg det! Det enda jag har varit hyfsad på någon gång är kulstötning men nej, mina armar är faktiskt för svaga för det. Kan ju nöja mig med att jag är bäst på det av tjejerna i min klass iallafall (möjligtvis en som slog mig idag men aldrig gjort det innan)!
Idag skulle vi lösa lite rebusar på engelskan, ganska klurigt i början men sen lossnade det!
Tex: Två+mammas bror(slang)+luta, vet ni vad det blir? Two+mas bro+lean, vet ni nu? Thomas Brolin.
Ska+sylt skaka+spjut. Will+jam shake+spear = William Shakespeare
Råna+var. Rob+been = Robyn
Rånare+tå bil+förlust. Robber+toe car+lost = Roberto Carlos
Nu kommer jag inte på fler som stod på pappret.
Men nu måste jag äta en hamburgare och sen städa... Allt för denna konfirmation. Som dock jag längtar till, vill känna Guds kraft. Tyck att jag är töntig, visst, men kände jag så på konfirmationslägret kan jag säkert känna det på konfirmationen också.
Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0