Festivaler och hur man får upp mig ur sängen en lördagsmorgon

Godförmiddag folket. Sitter i min säng och undrar vad som ska hittas på idag. Har jag uppfattat det korrekt blir det en tur ut på det älskade Listerlandet! Och då ska minsann kameran med. Annars hade jag tänkt på att sticka till Holje marknad med Evelina men det är nog redan försent. Var annars väldigt sugen på det, får längta till Sweden Rock och framförallt Killebom istället! Och en Jazzfestival i Hällevik skulle inte sitta fel... Sen är det ju Östersjöfestivalen någon gång också. Japp, en tröja har jag där alla dessa festivaler står, en gratiströja från en Mjällbymatch som jag tappat bort, wää!
På tal om det, ni skulle sett hur mina föräldrar fick upp mig ur sängen idag... Pappa kommer in och säger "Eey, vakna, vi har köpt tidningen där det står med stor rubrik att Mjällby har stora problem med Strandvallen". Sedan sa han att mullvadar hade trängt in och bitit sönder värmeslingorna. Jag studsade upp ur sängen.
Sanningen; Mjällbys ungdomar tvingas åka hem och duscha pga problem med omklädningsrum.

Ja, så kan man få upp mig ur sängen en lördagsmorgon när jag bara vill sova och drömma mig bort. Drömmen är inte så långt borta.
Idag måste jag bestämma mig om en sak också! Skytteläger i Hällevik med start 7 augusti, dagen efter min födelsedag... Ska man eller ska man inte? Sista anmälningsdag idag, aj aj aj.
Nu ska jag nog ta och klä på mig, kan ju inte sitta i pyjamas hela dagen. Eller...?
Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0