Mysig hemkunskapslektion

Hade en riktigt "mysig" hemkunskapslektion idag!

Första 40 minuterna var väl inte så mysiga, en tandhygienist var på besök. Men resten så var det bra! Vi skulle göra frukostmat idag och vi var bara 5 stycken idag. Det var jag, Hassan, Sebastian, Mårten och Felix. De andra 4 fick göra två olika grötar, mannagrynsgröt och grahamsgrynsgröt och jag fick duka fram bröd, pålägg och annat sånt. Sen efter det fick jag och Hassan duka fram tallkrikar och sånt. Vi satte ihop två bord så att alla fick sitta tillsammans, vi blev 6 stycken med läraren Bente då. Så satte vi oss ner vid ett bord med lite gröt i skålarna, bröd på tallrikarna och apelsinjuice i glasen och började prata. Bente frågade massa frågor till oss alla och vi lärde Hassan skillnaden mellan blekingska och skånska, han själv pratar norrländska, haha! Sen sa Bente det att vi var som en familj, vi satt där och vi var som Bentes små barn sa hon eftersom vi tydligen inte tar tillräckligt ansvar, hehehe. Ni förstår... Vi är Bentes små gullungar.

Jaja "mysigt" var det iallafall att vara så få personer på lektionen!
Lika mysigt som att jag håller på att baka kladdkaka nu, blev grymt sugen på det nu när jag har kunnat börja äta lite mer igen!
Annars är det inte så mycket att säga mer än att jag fortfarande är förvirrad över många saker. Och just nu verkar det som om jag står helt ensam dessutom.
Nu är det dags att ta ut kladdkakan ur ugnen, ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0