Melodifestivalen

Jag visste att det skulle bli så här. Folk säger att de inte kollar på Melodifestivalen och sen ser på nu på facebook direkt efter finalen hur många statusar och kommentarer det kommer upp! Mycket blandat mellan hat, fjortisaktigt, överdrivet hat och kloka människor.
Själv säger jag så här - Det var helt rätt att Eric Saade vann. Mina favoritlåtar i årets Melodifestival har varit Popular, Social Butterfly (inte med i finalen), In The Club och The King. Härliga låtar. Men om man ska gå in på det som Melodifestivalen faktiskt är - en schlagerfestival - så är det ingen tvekan om vilken låt som faktiskt är schlager! Precis, Linda Bengtzing med E De Fel På Mej. Men Melodifestivalen är inte schlager längre.
Sen får man också tänka på de som kan gå längst i Europa! Inte illa menat mot förra årets vinnare, Anna Bergendahl, men herregud, hur tänker de när de skickar iväg henne till Europa? Nej, det funkar inte, pinsamt. Men en kille som Eric Saade, han har glädjen i ögonen, ja hela ansiktet faktiskt, han har ett utseende som kan påverka röstningen även ifall det inte ska vara så, han är hyfsat känd vad jag vet i Europa men också det viktigaste - han har en bra låt, han sjunger bra och gör ett bra framträdande! På ett sätt kanske Danny hade varit bättre för jag tror att han är mer känd internationellt än vad Eric är. Men samtidigt så uttrycker sig Eric på ett annat sätt, han har verkligen glädjen! Inte för att Danny inte har det men Eric har nog snäppet mer.
Så vad jag säger - helt rätt att Eric Saade vann.

Någon förstår väl ändå vad jag menar?
Ni ser glädjen i hela honom va? Det är precis så det ska vara hos en härlig människa. Och det är ändå inte ur den bästa vinkeln.
Tror dessutom det känns extra skönt för honom efter förra årets 3:e plats men den lika bra låten Manboy.

Låten är faktiskt riktigt bra. Alarmsignal på mobilen haha! Ringsignal är Social Butterfly med Rasmus Viberg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0