Klädsim och arabiska

Yo. Sen idag med skrivandet och idag hade jag anledning faktiskt! Var med Evelina (nej, inte mig själv) ändå från när skolan slutade till för en timme sen kanske. Roligt, det var riktigt längesen! Vi har inte gjort speciellt mycket, vi (jag) har babblat som in i, jag har så mycket att berätta, det har hänt så mycket det året vi inte har pratat! Annars gick vi också ner och köpte mjölk, chokladsås och lakritssås (blä). På vägen tillbaka såg vi en massa 7:or och typ en 8:a också, det var Lisa faktiskt. Så dom började ropa på oss så vi gick till dom då. Evelinas kusin var där så hon skulle krama Evelina och sen så sa hon till mig "Ååh Evelina jag får krama dig också!" eller något sånt och jag blev lite "chockad" faktiskt, jag har nästan aldrig pratat med henne! Men jag älskar människor som vill kramas, jag är själv kramgo och älskar kramar men har aldrig någon att krama. Kramar som är så mysiga ju! Annars så snodde Lisa lakritssåsen men gav sedan tillbaka den med ett "Uäh, lakrits!", hahaha.
Annars så har vi haft klädsim idag på idrotten som sista lektion. 16 längder, det kändes och känns lite än! Så jobbigt! Simmade ryggsim nästan hela tiden, det är lättare och inte lika ansträngande som bröstsim tycker jag. Trodde vi skulle ha livräddning också men det blev inte så. Istället tog jag en sån där bil som flyter, inte alls barnsligt.
Precis kollat klart på Sveriges Mästerkock, kollade inte så noga men jaja. Kollar annars på när bror spelar Desperados på datorn, minns när jag spelade det lite, det är svårt faktiskt.
Vet ni? Jag kanske ska börja på boxning! Evelina har precis börjat på det så nu ska jag följa med henne på träning på fredag! Skulle faktiskt behöva en sån träning, man tränar ju både kondition och styrka. Styrka behöver jag verkligen vid skyttet, jag är jättesvag... Och kondition kanske också behövs lite på ett sätt och sen såklart så är det ju hälsosamt! Det dumma är bara att träningarna är på tisdagar, torsdagar och fredagar. Jag har skytteträning på tisdagar och torsdagar så kan bara en dag i veckan! Men samtidigt så brukar jag inte träna skytte 2 gånger i veckan, bara ibland och boxningsträningarna slutar halv 7 och skyttet börjar ju klockan 6 eller halv 6, beror på om det är luft eller korthåll. Vi får se hur det blir helt enkelt!
En annan kul sak som var idag var på spanskan. Vi skulle översätta en mening i perfekt från svenska till spanska och så var det Hassans tur. Han kunde inte riktigt så Adelia skrev det istället men då så tyckte några att Hassan skulle skriva det på arabiska så han gjorde det och haha det såg lite kul ut! När han började skriva så sa Courtney "Hahah han skriver från höger till vänster!" och då vänder sig Hassan om, ser skitarg ut och nästan skriker ut "Man skriver så på arabiska!"! Började skratta för han lät så sur fast samtidigt inte! Sen fick han lov och säga meningen på arabiska också och många verkar nu vilja lära sig arabiska.
Men vet ni, en av de härligaste engelska dialekterna är geordie som de pratar i tex Newcastle! Minns när jag såg filmen Goal för första gången, det är ju i Newcastle som de är i, de har så härlig dialekt! "Welcome to the toon!"! Sen nåt jag fick veta idag är att när de ska säga "I'm going home" så säger de "I'm going yem", de har fått de från norskan/svenskan faktiskt! Ialllafall, härlig dialekt!
Men nu ska jag logga ut, see ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0