Everybody's changing

Allt och alla förändras. Jag vet bara inte om jag gillar eller ogillar förändringen.

Lögner, svek - inte en bra förändring
Mer "mystiska" saker i skolan - bra förändring

Vet inte vad jag ska göra.

Sitter i en säng och lyssnar på musik på Spotify, just nu startades Just The Way You Are med Bruno Mars, underbart.
When I see your face, there's not a thing that I would change, cause you're amazing, just the way you are.

Idag har det varit en lång skoldag. Onsdagar innebär tre dubbelpass, no, so och idrott. Fixade några underskrifter till till min ledighet nästa vecka, krävs ju från varje lärare man missar lektion med och eftersom jag är borta tisdag-fredag blir det underskrift från alla förutom musikläraren Herman. Hade jag inte haft bild som elevens val hade jag inte behövt Jans underskrift heller. Ja, annars då? Dagen har varit helt konstig, alla är så konstiga. Kollar på en när den går förbi, de få gånger det händer, fattar inte varför bara? Snacka skit om mig och sen kolla på mig, inte elakt eller så utan bara... Kolla. Kan inte tyda blicken riktigt.
Sen finns det det negativa sättet, gick med min kompis Mari och hennes kompis Kevin, alla fjortisar stirrade som in i helvete. Jag fattar inte! Låt folk gå som de vill, tack snälla.
På idrotten hade vår idrottslärare en ny praktikant, Omar från 2:an på gymnasiet. Han var en schysst kille, han fick vara med och lära oss att smasha volleybollen, det gick fan bra med! Eller, tycker jag iallafall. Dessutom tycker jag namnet Omar är coolt.
Efter skolan var det konfirmationsträff. Gud (passligt att skriva gud?) vad segt det var. Som vanligt då. Denna gången jobbade vi lite med uppgifter om ondska. Vi pratade också lite om konfirmationslägret som ska vara nu redan till helgen. Vi ska till Södra Hoka, 8 från Gammalstorp och 19 från Ysane/Norje. Alltså de vi kallar för Mjällbybarn. Eftersom de går på Mjällby skola. Vet inte om det kommer bli kul... Känner ingen från Ysane/Norje, får väl umgås med de från Gammalstorp, alltså där där jag är om ni inte har fattat det.
Herrejävlar vad långt inlägg. Jag måste börja skriva fler och kortare inlägg, det här håller ju inte. Men men, har man inte tillgång till datorn hela dan så...
Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0