Denna rethosta och dessa praoplatser

Godkväll.

Ligger tvärs över soffan och måste på toa. Fast nu var jag tvungen att flytta på mig så att andra också kunde sätta sig, wää.
Finns inte mycket att säga, jag är döseg idag. Har varit på teater på Furulundsskolan idag, den hette En lektion i kärlek. Den var lite speciell, går inte att beskriva riktigt men den var sjuk men det ligger sanning i allt.
Har också varit på synundersökning idag! Kom inte riktigt ihåg vad vi kom fram till men det var någonting med 0.25 iallafall, haha. Nej men jag har ju störra styrka på högerlinsen i och med mitt stora brytningsfel, har ju ett knappt märkbart på vänsterögat också men det behövs det inte göras något åt. Men nu är iallafall nya linser beställda så får förhoppningsvis dom innan onsdag nästa vecka, annars är jag linslös och glasögonen bär jag då inte. För det första har de alldeles för svag styrka så det blir knappt någon skillnad och för det andra så är dom grymt fula, förstår inte hur jag har kunnat ha dom. Nej, nya glasögon får det bli någon dag, måste ha glasögon när man är förkyld tex och det är jag ganska ofta, tex nu. Men blir nog markerade bågar då som man inte använder så ofta.
Jo, jag är förkyld - igen. Fast värre nu på ett sätt, har nog fått en lindrig bihåleinflammation eller liknande, grymt jobbigt. Dessutom har jag haft rethosta sen igår, också det grymt jobbigt.
Har även varit inom min praoplats idag där jag ska praoa nästnästa vecka, Zoo Träffen. Behövde få några uppgifter ifyllda av min handledare och dessutom fråga om jag kunde äta lunch på min skola. Jag menar, jag börjar kl 11 och ska äta lunch vid senast 12.10? Lite dålig tid kanske. Men lunch på skolan blir det iallafall! Arbetstider blir 11-17, bara 6 timmar ändå, trodde lätt att jag skulle få 8 timmar!
Nu ska jag fortsätta hosta lite, ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0