Pensionärer är faktiskt ganska trevliga (om man bortser från dom på "Pensionärsjävlar")

Aj caramba, jag hade bestämt några till nyårslöften och ett av dom var att blogga bättre, gick ju verkligen super!

Idag har jag helt enkelt inte haft orken, var ju på högmässa idag i Ysane kyrka, segt, och en djupt troende gubbe framför mig och Felicia, han var lite småläskig. Alltså, jag fattar ju att han är väldigt djupt troende men man kan inte låta bli att kolla lite när han gör korset (är det inte katoliker som gör det...?) hela tiden och gör något med händerna när man sjunger höga toner och viftar med fingret när en sång börjar.. Mjo, lite annorlunda var han.
Åkte sedan hem till Felicia med värsta kyrkobussen där alla var (överdrivet nästan) trevliga. Jag svär, fullt med pensionärer som var allvarligt talat skitglada. Det är ju kul så men som sagt lite annorlunda...

Gubbe - Ååh det här var ett nytt ansikte! Åkte du inte med in?
Jag - Nej, det gjorde jag inte...
Gubbe - Amen det är trevligt att du åker här nu!
Jag - Ehm, jaa...
Gubbe - Gott nytt år på dig! *klappar mig på axeln*
Jag - Ehh jaa detsamma!
Kvinna - Jaa, nu får jag ju iallafall någon på ena sidan om mig!
Jag - Eh jaa, haha...

Kände mig lite skyldig sen, jag visste ju inte att dom skulle vara så trevliga och glada hahah ^^

Sen var jag ju iallafall i stan med Felicia, känns som om jag är där varje dag nu haha ^^ Vi var hungriga efter högmässan så ringde och beställde en pizza (vi äter lite väl mycket pizza nuförtiden, hehe). Gick ner och hämtade den, glashalt i nerförsbacken! Han som gav oss pizzan kollade surt på oss och han som stod bakom och bakade kollade intresserat med en gapande mun och log lite... Lite småläskigt. Kebabpizza såklart var det ju också, gott som fan och mätt blev man verkligen!

Jobbar fortfarande på inlägget om fotbollsåret 2010, det tar sin lilla tid och kan nog dröja ett tag till, är inte ens klar med hälften ännu...

Vi kollade på Little Miss Sunshine idag också, så sjukt härlig hahaha! Han som inte pratar, det första han säger i filmen: "FUUUUUUUUUCK", hahah naaw nej tycker synd om honom, ligger där och gråter... Killar som gråter är söta, killar som säger "killar gråter inte" är töntar. Söt var han iallafall.. Han skulle föreställa 15 men egentligen var han 22, amerikanerna är bra på att dra ner på åldern!

Nu tänkte jag se en film, see ya tomorrow (idag blir det ju faktiskt)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0