Handbollen

Jaa, handbollen igår gick ju inte så där... Jättebra. Bronsmatchen mellan Sverige-Spanien slutade 23-24... Sverige spelade mycket bra, iallafall i andra halvlek, och Johan Sjöstrand var en riktigt mur i målet! Räddade verkligen skitmånga skott! I anfallet lyckades inte vi lika bra, det var mycket slarv. Min favorit, Dalibor Doder, blev skadad i första och han saknades på plan! Han fick en smäll på höftkulan och det syntes att han hade ont! Och dessutom i andra halvlek så blev Jonas Källman också skadad men fortsatte ett tag tills han fick en till smäll på samma ställe! Aj aj aj...

Min reaktion efter förlusten var ungefär... FAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!

Sen var det final efter det, Frankrike-Danmark. Frankrike klassas ju som världens bästa handbollslag vilket märks.. Men Danmark spelade riktigt bra, lika bra som Frankrike! Matchen slutade 31-31 efter ordinarie tid efter att Danmarks Spellerberg hade kvitterat med 2 sekunder kvar! Då blev det ju alltså förlängning och allt som allt så slutade det 37-35.

Jag hejade på Danmark så min reaktion var ungefär... HEEEELVEEETEEE!!!!!!!!!

Men Sverige spelade ett riktigt bra VM och vi är i toppen för att stanna!


♣Dalibor Doder, Dado, min favorit!♣


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0