Kattjakt

Varit ute på kattjakt ikväll. Skulle öppna dörren och ropa på vår katt men möts istället av två nyfikna blickar, två katter, en stor och en liten. Antog att det var en vuxen och en källing men fick sen reda på att de var syskon... Iallafall så gick jag, bror och kusin Emmy ut skulle få tag i de här katterna som var otroligt kelna och tama. Efter att ha kollat på den ena kattens halsband så fick vi reda på att det var grannens katter. Så vi tänkte gå upp med dom men jaa... Det gick inte så lyckat. Tjabbiga katter som sprang iväg hela tiden. En gång kom dessutom min mosters stora hund, Casper, ut och skrämde en katt så den tappade halsbandet. Men fick tillslut tag i honom och satte på halsbandet. Upp i backen i trädgården så hörde man en annan som kallade på katterna. Det var då grannen Markus som letade efter sina katter. Tigern och Bamsen hette dom. Så dom har kommit hem men min älskade gammelkatt är ej.............. Jag tyckte jag hörde ett konstigt jamande där nere nu, och min katt låter inte normalt. Be right back.

Två minuter senare. Katten står där nere och käkar sin mat. Hon hade tydligen bara kommit framtrippandes på golvet så hon har nog varit inne hela tiden... Onödigt att gå ut och få alla sår på händerna av grannens katter då.. Argh. Det drar inne på mitt rum. Det är kallt här. Jag behöver bli varm nu. Logga in.

Älsklingskatt Amanda hemma :)♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0