Gudstjänst och praktikplats

Godeftermiddag. Klockan har passerat elit och jag sitter i köket och tänker på Rut. Inte för att ni vet vem det är och inte jag heller egentligen, min Gud.
Påtal om Gud så har jag varit på gudstjänst idag i St. Nicolai kyrkan. Den varade längre än vanligt, ganska segt. Jaja, bättre än Ysane kyrka iallafall med den prästen (som råkar vara en av mina konfirmationsledare). Ganska många från skolan som var på gudstjänsten också, det är något förutbestämt dom har där i Sölvesborgs konfirmationsgrupp. Bl a så var Elemina och Mathilda där, sen så hade jag Amelia bredvid mig.
Efter gudstjänsten gick jag och Felicia en runda, kollade på butiker som kan vara aktuella praktikplatser. Kan ju verkligen inte bestämma mig och det börjar bli riktigt bråttom nu! Men tror det blir att praoa på Team Sportia iallafall, om jag får då alltså! Annars har jag ingen aning vart man kan praoa någonstans.
Jag gillar namnet på båten som jag och Felicia passerade idag :)

Annars pratade vi massa skit och sånt. Hahaha nej inte skit men vart vi ska prao, vad man ska önska sig i konfirmationspresent (tror jag vill ha en laptop, alltså inte en mini-pc som jag har nu) och även om gym och aerobic i höst! Tydligen är det 15-års gräns på att gymma på Valjeviken så det blir ju bra i höst, verkade vara billigt med, goodie!
Ska bli så nice.
Känns som om det är mycket som händer nu det året man fyller 15. Konfirmation, moppekörkort, prao... Dessutom ska jag ta mitt gevärsskyttekort (innabär extra plugg, usch.)! Men det är väl bara positiva grejer så det är ju bara bra :D
Praktikplats...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0