Goal, The Impossible Dream

Grymt underbar film. När jag ser på filmen Goal, The Impossible Dream, blir jag helt fast. Jag fastnar minst sagt för filmen, den handlar om fotboll, drama... Så grymt bra.
Från texten på baksidan av filmen:
När den tioårige mexikanen Santiago Muñez korsar den amerikanska gränsen, har han två saker med sig - sin fotboll och ett tummat fotografi från FIFA World Cup™. GOAL! är en framgångssaga om prövningar och strapatser, kärlek och saknad, misslyckandes och segrar, men också den mest realistiska fotbollsfilm som gjorts. Möt riktiga superstjärnor som spelar på riktiga arenor och upplev Newcastle United från insidan. GOAL! kommer att få dig att stå upp och heja fram den fantastiske liraren "Santi" på hans väg från Los Angeles latinokvarter til St. James Parks gigantiska fotbollsarena.

Texten stämmer verkligen in. Hela historien är helt fantastisk. När man ser den sitter man alltid och undrar vad som ska hända härnäst och när allt dalar neråt tänker man helt plötsligt "När kommer det bra att hända då?". Och så kommer det. Och så dalar allt neråt igen. En helt underbar film som har satt sig i mitt hjärta. Imorgon blir det kanske att se fortsättningen, Goal II, Living The Dream. Har ju också sett trean men den handlar inte riktigt om samma person och inte lika bra. Ettan som jag såg ikväll är den bästa.
Förresten så är Newcastle dialekten helt... Underbart härlig. "Welcome to the Toon".

Goal, The Impossible Dream, Santiago Muñez♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0