Jag ser det snöar, jag ser det snöar, det var väl roligt... Eller?

Nja. Iallafall inte när det är slasksnö som kommer följt av regn som bara sabbar dagen.

Första snön för denna vintern har kommit hit till södra Sverige då ja! Förra året på precis det här datumet var det snö. Mycket mer snö. Och då snackar vi decimeter! Mycket det kan skilja faktiskt. 

En grå och trist måndag. Det var så jag beskrev "Utanför mitt fönster", en svenskauppgift vi gjorde idag. Kollade ut genom skolfönstret, helt öde. Usch. Ingen luciaträning idag heller. Jag tycker faktiskt att luciaträningarna är roliga, jag älskar ju att sjunga men vågar ju inte göra det själv när någon hör på direkt, gör det när jag är hemma själv eller om man sjunger en massa folk i aulan som vid lucia då till exempel. 

Fått reda på att jag ska till Lund den 14:de. För oss som till "provvalet" valde naturvetenskapsprogrammt eller teknikprogrammet (jag tog nv som tredjeval då, nu är det mitt förstaval) så är det en resa ner dit till vattenhallen som gäller. Ska väl göras en del experiment bland annat, prata lite om jobb och sådant om jag har förstått det rätt. Hoppas det blir intressant!

Har varit på skytteträning idag också, ingen öppen träning så bara jag och Johan som tränade idag. Idag tränade jag mycket och brydde mig inte jättemycket om resultatet. Jag tillät mig själv skjuta slarvskott då och då, vilket jag inte borde gjort visserligen, men men. Dåliga resultat fick jag på de tre 20-skott serierna jag sköt (förutom den sista kanske) men med tanke på vissa slarvskott och inga provskott innan två av serierna så får jag väl vara nöjd på något sätt. Behöver ju träna mer så passade på idag. Blir kanske träning imorgon och på torsdag också, vi får se. Mycket träning innan antagningen till skyttegymnasiet får det bli iallafall, det är en sak som är säker! 

Inte mycket mer att skriva, borde skrivit tidigare idag men fastnade framför The Sims Social på Facebook, så där var jag körd. Hehe. Brukar inte spela Facebookspel längre men The Sims Social och FIFA är två undantag!

Well well. Får se vad kvällen har att erbjuda till mig!

Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0