Jag och min "nya" klasskamrat äger på att göra kanelbullar, sådeså

That's it.

Vi fick kanske inte så många kanelbullar som resten av hemkunskapsgruppen men våra blev bäst för det, mycket finare! Jodå, så att...

När man ändå pratar om klassen. Här är en hälsning till en i klassen (lovade ju att skriva något om honom här idag); POOOOOKE! Och ja, jag ska läsa godnattsagor för dig någon gång, jag lovar.

Jag kommer nog sakna min klass när vi skiljs åt trots allt. Jag trivs egentligen inte jättebra där om man ser det studieväg och jag fullkomligt hatar när det luktar rök i hela klassrummet men humorn och det där "gulliga" i vår klass som lärarna brukar beskriva det kan ingen slå. 

Ska väl bli skönt att komma till en klass som kanske är lite mer seriösa, om det nu är dit jag kommer, men jag kommer självklart sakna mitt kära 9c. I snart 4 år har vi hållt ihop, 19 elever har stuckit/kommit/kommit och stuckit igen men vissa är c-klassen trogna!

Och vår klasströja kommer bli bäst. "Flytta på er ni obrukbara, här kommer vi wunderbara", passar oss perfekt!

Dagen i övrigt har varit sjukt tröttsam. Vaknade inte när mamma tydligen hade ropat på mig, vaknade upp helt förvirrad och kallsvettig en kvart senare och fick stressa så där lagom på morgonkvisten men det fixade sig, jag var inte ens sent ute. 

Sista hemkunskapslektionen hade jag idag! Och då menar jag sista någonsin... Så sjukt tråkigt! Visserligen betyder det nog att jag slipper julstädningen, power. Men ändå, bild nästa termin som gäller och jag föredrar verkligen hemkunskap. Sådant är livet. 

Filmtajm ikväll hade jag tänkt, har en film jag laddade ner för en dag sen och en film till som kanske har 10 minuter kvar att laddas ner. 

Huvudvärken får gärna gå över också.

Ciao.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0