December - back on track?

1 december. Back on track?

Vissa knutar på livet håller sakta men säkert på att lösas upp och jag kan mer ofta skratta och le. Visst har jag mina dåliga dagar, de mer fundersamma och misslyckade. Idag har varit en totalt misslyckad dag för mig, jag har vält omkull och tappat saker och varit allmänt klumpig. Skyttet gick "dåligt" och jag grät av förtvivlan. Typiskt mig.

Och så kom jag till Furulundsskolan på öppet hus. Skolan jag sagt att jag inte tänker gå på i och med att jag inte vill vara kvar i Sölvesborg och att jag vill träffa nytt folk. Kom till skolan, ser direkt att det är en mysig och liten skola som säkert skulle passa mig perfekt egentligen. Och folket var det inget fel på heller! Folk jag kände igen i massor men även folk jag aldrig sett förut, härligt faktiskt! 

Och folket på Nv-programmet, vilket folk alltså! "Kidnappade" mig och skulle göra en massa experiment, supertrevliga och framåt. Frågvisa minst sagt och ville verkligen visa allting. Hur härliga som helst! En sak jag bara älskade var när en kille kom fram och skakade först hand med mamma och sen med mig och verkligen presenterade sig, INGEN hade gjort det innan. Han var en utbytesstudent från USA och pratade faktiskt hyfsat bra svenska, fast det syntes att det var svårt. Men lite smått sjuk som jag är tyckte jag såklart att det var supergulligt. En annan kille påstod sig vara bästa charmören någonsin och att tjejer gillar killar i labbrock... Jojo, han kan få det som han vill då! Tjejerna gav även bra information om hur mycket läxor det är, hur hårt det är på Nv-programmet och så. Mycket bra information ikväll och Furulund är ett alternativ! 

Men det finns ju också ett skyttegymnasium. Ansökan till själva skyttet är inskickad och snart blir det upp till antagningen. Kommer jag inte in på skyttet är jag väl redan klar för Furulund egentligen, om jag kommer in då såklart, det vet man ju aldrig. 

Har även varit på John Bauer och Väggaskolan.
John Bauer vill jag gå på om jag ska gå linjen med inriktning på journalistik och media. Vägga var en fin skola och även där var Nv något som lockade men jag vet inte, allt det här med pendlandet... Plus att det luktar kattkräk i Karlshamn.

Skulle nog inte börjat skriva på bloggen igen nu... Känner att det blir lite mycket. Och då har vi inte ens gått in på fotbollen ännu! Ett annat inlägg och dag. 

50% säker på Furulund. 85% säker på Nv. 

Har velat gå samhällsprogrammet en lång tid nu och i princip vägrat att gå naturvetenskapsprogrammet. Har inte orkat helt enkelt. Men sen lyssnar man på allt och kanske inser att det är bäst att gå Nv iallafall. Dessutom vill jag bli barnläkare har jag kommit fram till nu. Och då är det Nv som gäller eller bara en massa plugg efter gymnasiet sen. Ytterligare ett problem är att man måste ha högst betyg i allt för att komma in på läkarlinjen. Men som min so-lärare sa idag - det finns en mängd olika genvägar. Välja läkarlinjen i ett annat land är ett exempel. Tex Danmark, är ju faktiskt nära härifrån så att jag inte flyttar så superlångt ifrån mitt älskade Mjällby! Norge, där kan man bli rik men ligger ju så fruktansvärt långt iväg... Nja. 

Mot sängen, drömmarna och gymnasievalen! 

Back on track.

"Låt aldrig rädslan att misslyckas hindra dig från att spela spelet"

Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0