Tillbaka till det vanliga...

Skolan började idag. Jag var inte överlycklig av att stiga upp kl 6.15 på morgonen men det funkade faktiskt hyfsat ändå. 

Det värsta är att stresshuvudvärken som jag hade i slutet av 8:an kom tillbaka idag. Det dunkar hela tiden i nedre delen av pannan i mitten, grymt jobbigt. Jag vet redan nu att årskurs 9 kommer bli jobbig för mig. Så mycket val som ska göras som kan avgöra ens framtid. Jag har ingen aning om vad jag vill bli eller läsa! 

Det känns inte som om man går i 9:an... Jag känner mig fortfarande inte som den äldsta årskursen på skolan. Kan inte förstå att jag är inne på mitt 4:e och sista år på Bokelundsskolan! Såg förresten några stycken forna 9:or idag... Cyklandes eller gåendes från sin nya skola. På ett sätt så saknar man dem redan lite. På ett sätt, ett sätt som inte går att förklara.

Just nu har jag lite småpanik, hittar inte min väska som jag hade med mig till Boda Borg. Den ligger inte kvar i Johans bil men jag hittar inte den i vår bil eller hemma heller. Där i ligger idrottskläder och jag ska naturligtvis ha idrott imorgon (idag om man ska vara petig). Har visserligen både andra byxor och tröjor men jag saknar skor och sport-bh! Skor kan jag nog vara utan förstås, vi ska nog bara vara nere i gymmet imorgon ändå så. Det löser väl sig.

Övrigt om skolan är väl att vi har fått en ny engelskalärare (igen! Denna engelskaläraren är spansk... Det märks). Vi har bytt engelskalärare varje år på Bokelund nu! Denna gången var det för att vår gamla engelskalärare, "PeC" har flyttat sig. Som en i klassen beskrev det ungefär, "Först går hon och gifter sig och sen så flyttar hon! Hur mycket mer ska hon svika mig!?". Haha, ja, det är nya 9c det... Annars så har en elev i vår klass, Hassan, flyttat han också. Han stannade ett halvår, tjoho! Nej men det var nog bestämt att han skulle flytta, hörde det i vintras av hans kusin som jag känner. 

Sen någon gång så ska en som heter Thomas börja i vår klass också, vet dock inte när det var. Alltså, han går ju i vår klass men är bara på engelskalektionerna just nu vad jag vet. Vi har ju inte haft så många lektioner idag direkt. Vi hade svenska, engelska och "idrott". 

Får skärpa mig med bloggningen nu... Har ju tusen bilder att lägga upp känns det som. Fotboll, bilder från semestern, nya kläder... Sälar!

Men jag går till sängs nu då jag är riktigt trött! Goodnight.

Förresten, matchen mellan Dinamo Zagreb-Malmö FF slutade 4-1. Mer än rättvist, Dinamo Zagreb var överlägsna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0