Nu är man inte bara med i elevrådet längre

Nu är jag även med i likabehandlingsteamet! Min mattelärare och klassföreståndare Daniel ville byta ett par ord med mig någon minut efter mattelektionen. Han berättade att kuratorn ville att han skulle fråga mig om jag ville vara med i likabehandlingsteamet eftersom jag tydligen är perfekt för det. Jo men visst, man tackar för den kommentaren! Jag sa såklart ja, ser ingen anledning till att inte vara med där. Så nu är jag både representant för elevrådet och likabehandlingsteamet (där tillsammans med Elemina) för 9c! Vilket också innebar att jag fick ta två skolfoton idag, både elevråd och likabehandlingsteam. Dessutom fick jag vara med på ett såkallat händelsefoto, första gången i mitt liv, haha! Imorgon är det dags för klassfotot också.

Förresten, har ju aldrig berättat om hur det var på Liseberg... Jodå, livslång kö till mycket! Oftast 50 minuter till Balder, ungefär så... Åkte knappt något alls för att vara mig själv faktiskt, bara 13-15 åk! Men, jag är nöjd eftersom jag för första gången i hela mitt liv - har aldrig vågat innan - åkte Kanonen, Uppskjutet, Höjdskräcken och Uppswinget! Åkte såklart flera karuseller, bl a Kållerado... Vilket syntes och kändes när man gick med bokstavligen dyblöta byxor, såg ut som jag hade gjort både ett och annat i byxorna när jag gick. Tog timmar innan det torkade!

Kanonen - Jag skrek som in i... Loopen kändes faktiskt knappt men snurren, ett helt varv, fy vad läskigt! Åkte den 2 gånger till sen, hehe. 

Uppskjutet - Jag svimmade i denna karusellen! Haha, jag skojar inte, jag var avsvimmad i ungefär 2 sekunder tror jag (om man nu kan kalla det att svimma). Jag vet inte riktigt varför faktiskt. Men det var precis innan man blir tyngdlös för en kort sekund som jag helt plötsligt tuppade av... Sjukt.

Höjdskräcken - Åkte den när det var bäckmörkt ute... Medans man satt på toppen av tornet och såg hela Göteborg i nattetid framför sig, det var vackert... 10 sekunder senare försvann allting och jag skrek!

Uppswinget - Trodde det skulle vara betydligt läskigare och något stort tryck när man gungade men nej, det var inget vidare.

Så jag är nöjd över att jag vågade!♣

Nu blir det en dusch och sen dubbelavsnitt av Hell's Kitchen, gött! Hade skytteträning idag, gick piss. Träning i Sölvesborg imorgon, hoppas på bättre resultat inför tävlingarna på lördag och söndag!

Ciao.

Kanonen


Uppskjutet


Höjdskräcken


Uppswinget


LISEBERG♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0