Råttbett och ny praoplats

Sorry för den sena uppdateringen men har inte haft orken att starta datorn, har roat mig med att kolla på Tintin ikväll istället, så längesen man gjorde det! Kollade på Kung Ottokars Spira, Krabban Med Guldklorna och nästan hela Plan 714 till Sydney. De är så bra! Fast det märks att de är gjorda vid typ 60-talet eller något sånt men ändå!
Vet ni vad? Jag har bytt plats till min nästa praovecka! Var hos SYV idag på skolan innan jag började i djuraffären och frågade om jag kunde få göra det. Hon frågade vad jag kunde tänka mig. Jag visste faktiskt inte men hade funderat på om inte skola skulle passa bra. Ringde upp till Högtofta skola men där kunde jag inte praoa på grund av att det redan fanns sökande dit och att jag har min bror som går där. Men jag ringde upp till dagiset där istället och de verkade vara glada över att få en praktikant! Visserligen får jag jobba 2 timmar mer men tror ändå tiden går snabbare. Blir jobb från 8-16. Nu återstår bara problemet av transport dit och hem. Dit har jag nog fixat men hem är ett större problem. Men ska prata med SYV imorgon också vid lunchen så ska vi se om jag kan fixa något. Har redan varit där 2 gånger idag, hur många gånger ska man behöva vara där egentligen? Jaja.
Praon idag var ganska lugn och inte med för mycket jobb. Städa lite inne på kontoret och ute i butiken. Sen det dagliga med att städa djurens kisshörnor, det luktar ju. Råttorna och mössen inne på kontoret luktar verkligen mycket, förståerligt särskilt när det är minst 20 möss i en bur. Och det är flera burar. Aaw, det är en bur där det är små musbebisar, ungefär 20 stycken där tror jag, så små, nakna, kan inte se men ändå så är de gulliga! Fick lyfta över dom från ett ställe till ett annat idag, så små att ta i! Annars idag har jag fått kela med djuren också, mest med en fluffig kanin och en hamster som gillade att klättra upp till min axel, ganska mysigt faktiskt med de små tassarna! Fick också rengöra akvariumen idag på utsidan, så som man rengör fönster ni vet. Inte jobbigt. Undrar vad jag ska göra imorgon.

Huuungrig... Inte ätit sen lunch, nöff.

Annars är det väl inte mycket mer att säga. Tintin äger. Är sur för att vi inte har dvder på när de är i rymden, har bara de på vhs och ett av banden är sönder. Men det finns säkert på ekohallen!

Jo, jag har fått råttbett idag, två stycken, de gör oooont! Det började störtblöda. Och annars så har en undulat flygit runt idag, den hade rymt från buren inatt eller något så fick jaga den. Samma sak hände igår med samma lilla fågel, den är jobbig medans alla andra duktigt sitter kvar i buren.

Ciao and see you tomorrow!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0