MAIF-HIF

Mjällby AIF-Helsingborgs IF
0-1 (0-1)
Publik: 5019

Det må ha varit en förlust! Men jag måste säga det att Mjällby spelade bättre än Helsingborg och då säger jag inte det bara för att vara snäll och trösta mig själv utan då menar jag verkligen det och det är inte bara jag som säger det! På radion hörde man hur Mjällby blev överlägsna i andra halvlek och det stämmer - när Musse fick hoppa in blev det fart och fläkt!
Mjällby hade flest målchanser men de ville aldrig sitta riktigt i målet och jag måste säga det att HIF's målvakt var bra, riktigt bra. Annars imponerades jag inte av HIF. HIF själva hade väldigt få chanser och satte en. Suck...
Pavel Zavadil var tillbaka i Mjällbytröjan och spelade riktigt bra! Peter Gitselov kämpade ordentligt! Mjällby spelade bra och håller dom det har spelet klarar de sig kvar i Allsvenskan utan problem.
Laguppställning: Mattias Asper - Jesper Westerberg, Robin Cederberg, Patrik Rosengren, William Leandersson - Emanuel Svensson (Moestafa El Kabir), Pavel Zavadil, Tobias Grahn, David Löfquist (Adam Berner) - Marcus Ekenberg, Peter Gitselov (Samuel Petrone)

Bollinnehavet var absolut störst för MAIF.
Något jag verkligen måste klaga på är HIF's publik. De som säger att de har ett bra sportsligt beteende kan jag inte förstå mig på. Att heja och jubla för sitt lag - en sak. Att stå och sjunga att Hällevik är fullt med skit - en helt annan, totalt omogen sak att göra! Fy fabian vad omoget! Och att skapa slagsmål med dom själva så att polisen måste komma och sedan riva ner både reklam och nät bakom målet, hur omoget är inte det då!? Och sen så läser man en artikel på MAIF's hemsida så blir man bara så j*vla förbannad!
Kolla bara här, hur omoget är inte det då!?
Usch nej, fy och skäms på HIF (HIV)! De ligger näst längst upp på min lista över hatlag. Överst ligger AIK, såklart. Måste bara säga att det var mycket underhållande att höra HIF's klack tystna så fort Malmö hade gjort mål och det visades på storbildsskärmen, då blev det minsann knäpptyst!
Men annars var det bara helt underbart att vara tillbaka på vackra Strandvallen, helt fantastiskt. Att få känna fotbollsandan spridas igenom en är som en dröm. En dröm jag har väntat på i flera månader nu, fantastiskt. Premiärnerver till tusen och med hopp och förväntan. Visst en förlust - men ett bra spel! Och jag ler fortfarande, leendet sitter fastklistrat på läpparna, i princip inget kan få bort det just nu. Underbart.

Här är en skottkarta, tagen från Livescore, kommer antagligen ta en skottkarta därifrån varje match, de har bra skottkartor att visa. Som ni ser hade Mjällby fler chanser på mål. Bollinnehavet blev förresten 58-42 tillslut.
! = Skott på mål
Boll = Mål
Topptrio enligt mig:
Peter Gitselov
Pavel Zavadil
David Löfquist

Bra spelat Mjällby, på söndag blir det råttkross, nu tar vi AIK!
Bilderna jag tog idag blev inte alls bra, fick en bra bild på Pavel men har inte kamerasladden här så det får bli när jag får tag i kamerasladden som någon bild kommer kanske, är lite ringrostig på det här med fotografering just nu. Men men, man lär sig!

Mjällby AIF♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0