Helt plötsligt

Helt plötsligt när man läser något händer det. Det man inte trodde eller ville skulle hända. Tårar som börjar rinna, man kämpar för att de inte ska göra det men de kommer. Man tycker inte att det är värt att gråta för men man gör det ändå. Man drömmer om det, gråter i sömnen. Skulle inte förvåna mig om jag viskar ett namn i sömnen också, ett namn som jag gråter för. Ett namn som betyder, ett namn som försvinner sakta.
Men så här har jag tänkt innan och så har det löst sig på något sätt. Hur? Varför? Jag vet vad du håller på med, jag kan se det. Du kan inte undvika mig någonting, jag kan se det. Så försök inte slippa undan. 

Ändå kommer tårarna rinnandes och jag vet inte vad jag ska göra.
Sa jag att leendet på mina läppar var svårt att få bort? Detta fick bort det. Visst sitter ett litet leende kvar men just nu är det bara tårar.
Sova igenom det och glömma - glömma allt.
Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0