En dag med massa religion

En temadag i skolan med religion och konfirmationsträff efter skolan, minst sagt en dag med en massa religion. Inte för att jag har något emot det, religion är ganska intressant.
En kvinna kom och pratade om den protestantiska kyrkan.
Fader Tiron kom och pratade om den ortodoxa kyrkan.
En kille som gick på vår skola förra året, Josip, kom och pratade om den katolska kyrkan.
Vi var också nere i frikyrkan och lyssnade där.
Jag måste säga att jag håller mig till den protestantiska kyrkan, tycker det är mest rimligt... Fast det tycker man väl om man är protestantisk från början? Höhö.
Om vi inte tänker på temadagen utan bara skoldagen var den piss. Känner mig riktigt dissad av vissa, känns sjukt surt men jag försöker att inte bry mig såklart! Jag har ju min lilla Evelina att vara med istället, synd att vi knappt aldrig har samma raster! Men gick upp med henne, Frida och Cajsa upp till Lasses på lunchen och köpte glass. Sen skulle jag ha rast jättelänge så stack hem och solade lite för att sedan sticka ner till frikyrkan. Sen bestämde jag och Evelina oss för att ta en fika på stan och ta den sena bussen hem! Gött! Satt och snackade all möjlig skit som vanligt. Kan tänka mig att jag är lite jobbig med allt mitt babbel men det händer ju så mycket ibland...
Konfirmationsträff efter det som sagt, vi fick prova kläderna idag! Ser ju ut som ett stort spöke i dem, hehe. Sen gick vi igenom själva konfirmationen också, vi måste ju veta vad vi ska göra... Sedan fick faktiskt Peter lov att skjutsa hem mig på sin cykel när jag inte "orkade" gå och jag säger er det - jag vinglar och han kan inte cykla ordentligt! Fyyy... Nästa gång är det sista konfirmationsträffen och då ska vi öva sånger och sånt! Lord I Lift Your Name On High och Du Omsluter Mig. Fina låtar. Jag längtar till konfirmationen, tror det kommer kännas så stort. I hela hjärtat.

Nu ska jag fixa inlägget om MAIF-GAIS, på tiden. Jag vet att inläggen suger och sånt men men, jag känner att jag måste skriva av mig om fotbollen, haha. Så ja, lev med det eller skit i att läsa helt enkelt! Bestäm själva.
Ciao.

Förresten, har aldrig berättat att jag har klippt mig.. Klippte mig igår, håret är lite kortare och mycket tunnare! Mycket bättre att ha det tunt! Är jag den enda som verkligen inte gillar att ha tjockt hår? Måste klippa mig oftare så att jag håller det så här tunt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0