Djuraffären som praoplats... Inte så kul.

Nää hörrni, att praoa i djuraffären var inte alls kul. Nu har jag ju bara varit där i 1 dag men är redan trött på det. Det är bara städa, städa, städa eller göra ingenting. Det är verkligen urtrist. Men som mamma sa, det är så praon brukar vara, den brukar inte vara rolig. Men lite roligare kunde jag ju haft, kändes som en evighet de timmar jag var där.
Idag städade jag burarna för hamstrarna, marsvinen, råttorna, mössen och kaninerna. Alltså, ni ska bara veta hur många råttor och möss som finns där! Det är inte bara de i djuraffären utan det finns inne på kontoret också, fullt! Det var en ganska liten bur som innehöll ungefär 20 likadana möss och sådana burar var det två av! Sen ovanpå de burarna var det nästan lika många i andra burar som hade nästan nyfödda nakna små musungar! Och råttor var det på hyllorna. Och en som jag börjat kalla för dampmusen. Inget illa menat men den hängde och gnagde på buren och hoppade runt från kant till kant hela tiden förutom när den sov! Råttorna kan vara lite läskiga, tycker svansen är lite rälig, den är ju så stor... Men jaja, det är ju tamråttor iallafall!
Fick städa lite i akvariet också, min kofta och arm blev alldeles blöta! Och imorgon ska vi städa akvariumen på riktigt.
Håvat upp döda fiskar och spolat ner dom i toaletten fick jag också göra. Uppe på plattorna ovanför akvariumen la det torkade fiskskelett... Ryser av tanken. Nej, att håva upp döda fiskar var inte alls trevligt faktiskt. Att få små guppys naffsande på händerna var inte så farligt.
Nu ska jag kolla på en film tror jag. Eller rentav sova, kan till och med klara det tror jag. Eller tänka på en grymt rolig sak som någon skrev på facebook. Eller faktiskt publicera en sak jag läste från ens bilddagbok som stämmer in på mig. Here it comes;
Jag gråter osynliga tårar även om jag ler.
Men i mörkrets skugga jag viskar:
"Jag orkar inte mer."

Jag ropar på hjälp, även om jag skrattar.
Men i mörkrets skugga jag undrar:
"Varför är det ingen som fattar?"

Jag är olycklig, även om jag ser ut som jag är glá.
Men i mörkrets skugga jag tänker:
"Är det så här det ska vá?"
Jag är död, även om mitt hjärta slår
Men i mörkrets skugga jag gråter:
Varför är det ingen som fattar hur jag egentligen mår?


Jag försöker att inte må såhär.
Men för varje dag som kommer så
faller jag ihop mer och mer.

F*n ta allt förutom fotbollen säger jag.

Förresten, läste kommentarer från Expressen om en artikel om Musse som uttalar sig vad han tycker om HIF. "Ett skitlag med skitspelare från en skitstad" om jag minns rätt. Död åt alla som kommenterar skit. Moestafa har helt rätt när han säger att HIF spelar tråkig fotboll. Och deras supportrar (inte HIF's fel) är riktigt skit. Så osportsligt beteende! Nej, fy och usch för HIF's och AIK's supportrar. Ja, hipp och hurra för MAIF's supportrar där det aldrig är slagsmål eller något sånt skit! Sann fotbollsanda, passion för fotbollen är det enda som hör hemma här!

The captain has spoken. Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0