Cykling, boxning, hockey

Så mycket sport. Sport är livet. Hahah nej men jag menar bara att jag har cyklat mycket idag, jag har tränat boxning och nu kollar jag på ishockey, Sverige-Tyskland.

Boxningsträning, vad ska man säga om det. Jag tycker att uppvärmningen är jobbigast hahah! Bara för att då tränar man kondition, sen när man slår och sånt så är det ju styrka man tränar mest. Bara för att jag och Evelina är lite så här lagom efter så fick vi lite specialträning idag! Haha nej men vi är ju nybörjare så. Vi fick lära oss grunderna av en som heter Felix, känns lite pinsamt då han går på vår skola, i 7:an, höhöhö. Sen fick Omar, vår tränare då (eller så har vi olika tränare varje gång, jag vet inte riktigt) göra lite repetion om grunderna och lära oss hur man förflyttar sig. Ganska svårt men när man väl har fått in det så går det ganska lätt! Men det är ju allt det här med rakt slag, uppercat och krok och det är massa om hur man ska vrida sig när man slår och sånt. Jo, ganska jobbigt att komma ihåg men har lärt mig lite iallafall.

Var ju sista dagen i djuraffären idag! Och vet ni? Nu är jag grymt sugen på att skaffa mig en hamster igen! Bara för att jag har varit så mycket bland gulliga smådjur nu hela veckan. Men då ska jag nog ha en angorahamster tror jag. Nästa vecka blir det dagis, blir jag sugen på att skaffa en unge då tro? Hahah nää men. Kanske en hamster!

Nu är jag rejält hungrig och svettig efter träningen. Så det blir dusch nu och så lite käk sen. Imorgon är det skyttetävling kl 10, dock är det här inne i Sölvesborg så tar ju inte lång tid att ta sig dit om man säger så.

Hörs kanske senare ikväll.

Kommentarer
Postat av: Å

Sv: Ja! Alltså det verkar jätte kul :) Fast jag vet inte om jag skulle klara av det så bra ^^

2011-04-08 @ 19:58:38
URL: http://chickenbitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0